י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרב שטרנבוך: החילונים מנצלים את אי המחאה על חילולי השבת

הגאון רבי משה שטרנבוך ראב"ד 'העדה החרדית', שהה השבת בשכונת ברכפלד במודיעין עילית • רבים נהרו במהלך השבת להתברך ולהקביל פניו. בליל שבת נשא הרב שטרנבוך דברים ובית המדרש היה מלא עד אפס מקום כשהמונים צבאו על הדלתות לשמוע את משאו

הגר"מ שטרנבוך. צילום: בעריש פילמר
הגר"מ שטרנבוך. צילום: בעריש פילמר



הגאון רבי משה שטרנבוך ראב"ד 'העדה החרדית', שהה השבת בשכונת ברכפלד במודיעין עילית לרגל שבת שבע ברכות בנישואי נכדו.

לאחר קבלת שבת דיבר הגר"מ שטרנבוך בהיכל בית המדרש הגדול של "קהילת רבי עקיבא" בברכפלד. מודעות נתלו בע"ש בכל רחבי העיר, ורבים נהרו במהלך השבת להתברך ולהקביל פניו. בשעת הדרשה בית המדרש היה מלא עד אפס מקום והמונים צבאו על הדלתות לשמוע את משאו.

הרב שטרנבוך נשא דברים בענייני הפרשה והזכיר את הפרצות הרבות בתחומי החינוך, חילולי השבת המתרבים, הרפורמים ואף גזירת הגיוס.

הגר"מ שטרנבוך אמר בדבריו כי אין מוחים מספיק על חילולי השבת והחילונים מנצלים זאת. בדבריו הדגיש כי השלטון החילוני אינו יכול לעשות לנו דבר ללא שיתוף פעולה מבפנים, מתוך הציבור החרדי.

בהקשר לכך התבטא בחריפות כי הלכה היא ששניים שעשו מלאכה בשבת, ואין כל אחד יכול לעשותה בפנ"ע, שניהם חייבים. כיון שהעבירה מתייחסת לכל אחד מהם - וכך גם בגזירות הדת של השלטון, כיון שאין הם יכולים לכפות עלינו דבר ללא שיתוף פעולה מצד החרדים, אם כן הגזירות מתייחסות לשני הצדדים.
הרב משה שטרנבוך חילולי השבת חילונים שבת שבע ברכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד