י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מינויים חדשים בחדרה קרית ספר, ומי יהיה חצי ראש ישיבה?

הפילוג בישיבת חדרה בקריית ספר נמנע, ובמקום הר"מים שעזבו מונו חדשים. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים מהישיבה

בחורי ישיבת כנסת יצחק בקרית ספר נפרדים מהרב קארפ
בחורי ישיבת כנסת יצחק בקרית ספר נפרדים מהרב קארפ



שורת מינויים דרמטיים בישיבת כנסת יצחק (חדרה) קרית ספר: לאחר עזיבת שניים מראשי צוות הישיבה - הגאון רבי יעקב קארפ שמונה לראש ישיבת 'קרית מלך' והגאון רבי אהרן ולדמן המתעסק בהוצאת ספרו, הישיבה מציגה שורת מינויים.

בשבוע שעבר נערכה מסיבת פרידה בהשתתפות כל רבני הישיבה שנפרדו מהגאון רבי יעקב קארפ. במעמד הפרידה נשאו דברים ראש הישיבה הגאון רבי שמעון נוביק, המשגיח הגר"א אלזאס וראש הישיבה הנפרד הגר"י קארפ.

בשבוע שעבר הודיעו בישיבה על מינויו של הגאון רבי נפתלי כצנשטיין, ששימש עד עתה כראש כולל בדנמרק, בנוסף לשני מינויים מפתיעים נוספים. ל'בחדרי חרדים' נודע כי המינוי הראשון הוא הגאון רבי רפאל שוואב חתנו של הגאון רבי אברהם ארלנגר מר"י קול תורה, שמתמנה לראש קיבוץ בישיבה. הוא שימש עד עתה כראש חבורה בישיבה מיר.

המינוי השני הוא הגאון רבי גרשון קאהן שגם כיהן כראש חבורה בישיבת מיר. ימסור שיעורים כלליים בישיבה ויהיה מה שנקרא "חצי ראש ישיבה". בישיבה מציינים כי שני המינויים החדשים הם תלמידי חכמים שפקיע שמייהו בעולם התורה כמרביצי תורה דגולים, בהיכלי התורה של ישיבת מיר בירושלים.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בתחילת זמן קיץ נמנע פילוג בישיבה לאחר שחלק מאנשי הצוות איימו כי יעזבו ויפתחו ישיבה חדשה, על רקע המחלוקת הליטאית. בתיווך הגר"ב סולובייצ'יק הפילוג נמנע, והרבנים עזבו מאוחר יותר בכבוד ללא פתיחת ישיבה מתחרה. מה שיהיה מעניין לעקוב בהמשך, האם הערכת גורמים בישיבה כי בעקבות עזיבת הרב קארפ, צפויים עשרות בחורים לעזוב את הישיבה לקראת זמן אלול, תתממש.

מסיבת הפרידה לגאון רבי יעקב קארפ בישיבה











כנסת יצחק חדרה קרית ספר מינויים הרב יעקב קארפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד