י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האיש שהיה בשליחות ביטחונית מעבר לים; האישה שניצלה מתאונה

תביעות ביטוח מוכרות לכולנו מהזווית של פגיעות בגוף או פציעות. לעיתים פגיעות נפשיות או עוגמת נפש עשויות להוביל להכרה מלאה באחוזי נכות • הפרטים המלאים

האיש שהיה בשליחות ביטחונית מעבר לים; האישה שניצלה מתאונה
אילוסטרציה צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90



דוד, איש כוחות הביטחון מזה עשרות שנים משרת את מדינת ישראל נאמנה בפרט בשליחויות חשאיות ומאתגרות מעבר לים. מפאת החיסיון הביטחוני, מובן שלא נוכל לפרט אך סיפורו הוא לא פחות ממדהים. עורך דינו נתנאל רוט העוסק בתחום הנזיקין ובפרט בנושאי תביעות ביטוח מספר לנו כי :" דוד היה בשליחות ביטחונית שגרתית מעבר לים. עם נחיתתו בחו"ל הוא מקבל שיחה בהולה מרופא המשפחה שמודיע לו בצער כי בבדיקות שגרתיות שנערכו לו טרם נסיעתו נמצאו ממצאים מחשידים המבשרים על מחלה קשה שמקוננת בגופו וכי עליו לחזור באופן מידי לארץ לשם בחינת דרכי הטיפול במחלה.

דוד הודיע מיד לממונים עליו ועשה את דרכו חזרה ארצה. הוא פנה ישירות לרופאו שהודיע לו בבלבול כי חלה טעות נוראה ותיקו הוחלף במטופל אחר. מובן שאת עוגמת הנפש שנגרמה לדוד לא ניתן לתאר. מלבד זאת "הטעות" פגעה במשימה ביטחונית מדרגה ראשונה אליה נדרש. לאור זאת הגשנו תביעה כנגד חברת הביטוח ולאחר זמן קצר קיבל בית המשפט את עמדתנו והורה לחברת הביטוח לשלם פיצויים על עוגמת הנפש הקשה והפגיעה במשימתו למען המדינה".

"מקרה נוסף" ממשיך עורך הדין רוט, " הוא סיפורה של חיה. צעירה שעברה לפני מספר שנים תאונת דרכים קשה ומחרידה. תוצאות התאונה היו טרגיות בפרט עבור חיה. לשמחתי היא יצאה ללא פגע או שריטה בגופה אך צלקת נפשית עמוקה נחרטה בה. היא התנסתה במגוון טיפולים נפשיים אלטרנטיביים כיוון שליווי פסיכולוגי מקצועי היא סירבה לקבל. לאחר מספר שנים מהתאונה הקשה פנתה אלי חיה בבקשה להכרה בנכות נפשית. עם היצע דל ביותר של מסמכים נלווים הגשנו תביעה מפורטת וממוקדת. בית המשפט פסק לחיה הכרה באחוזי נכות גבוהים ופיצוי כספי על סך 180,000 ₪ . חיה שעולמה חרב עליה מבחינה נפשית שמחה להבין שבצד השני מבינים ומכירים בכאבה."
לסיכום מסיים עו"ד רוט, "אם עד היום התפיסה הנפוצה בקרב הציבור הייתה שתביעות כנגד חברות הביטוח אפשריות רק במקרים של פגיעות פיזיות או פציעות של ממש.

אנו עדים כיום להכלה והבנה מתקדמת מצד בתי המשפט כי גם עוגמת נפש או פגיעות נפשיות יהוו עילה להכרה בנכות ובקבלת קצבה חודשית ופיצוי מלא על פגיעות מעין אלו".

מוזמנים ליצור קשר עם עו"ד נתנאל רוט בכדי לברר את הזכויות המגיעות לכם כחוק.

עו"ד רוט ישמח לעמוד לרשותכם/ לענות לשאלותיכם:

נתנאל רוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד