י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

6 ערבים שניסו לסלק יהודים מהרובע נעצרו

התושבים היהודים ברובע המוסלמי חיים בתוך הכאוס - הם עוברים מפעם לפעם הצקות מהשכנים הערבים, וכעת המשטרה שמה את ידה על שישה שעשו זאת סדרתית ומתוך מטרה להדיר רגליהם

אילוסטרציה. ילדים יהודים ברובע. צילום: יעקב נחומי פלאש 90
אילוסטרציה. ילדים יהודים ברובע. צילום: יעקב נחומי פלאש 90



שישה תושבי העיר העתיקה בירושלים נעצרו לפנות בוקר בפעילות מעצרים ממוקדת, ונחקרו בחשד להצתה ונסיונות הצתה על רקע לאומני.

כוחות משטרה ומג"ב פשטו לפנות בוקר על בתיהם של 6 תושבי העיר העתיקה כשבידיהם צווי מעצר וחיפוש ועצרו את החשודים שהובאו לחקירה ביחידה המרכזית (ימ"ר).

חקירת המשטרה החלה לפני מספר שבועות בעקבות מספר אירועים בהם בוצעו הצתות ונסיונות הצתה, ידוי אבנים, השלכת בקבוק תבערה וירי זיקוקין בסמוך לבית יהודי ברובע המוסלמי. באירועים לא היו נפגעים.

צילום: דוברות המשטרה

פעילות חקירתית ומודיעינית ממוקדת הובילה לאיתור זהותם של החשודים, שישה תושבי העיר העתיקה בהם חמישה קטינים, המעורבים באירועים. כנגדם הוצאו צווי מעצר וחיפוש על ידי בית המשפט. לפנות בוקר, כאמור, פשטו הכוחות על בתי החשודים שנעצרו והובאו לחקירה ביחידה המרכזית.

מהחקירה עולה כי החשודים, על פי החשד, פעלו מתוך מטרה להדיר רגליהם של יהודים מביתם ברובע המוסלמי תוך נסיונות להצית ולגרום לנזק סמוך לביתם. בסיומה של החקירה יובאו החשודים בפני בית המשפט לדיון בעניינם.

במשטרה ציינו כי לא יאפשרו לאף גורם באשר הוא לנסות לפגוע בחיי השגרה ובשקט בעיר העתיקה בפרט ובירושלים בכלל. "חיי השגרה בעיר העתיקה בהם חיים זה לצד זה בני כל הדתות ישמרו וכל נסיון לפגוע בשגרת החיים הבטוחה יתקל ביד קשה ונחושה ומעצר של כלל המעורבים, כפי שנעשה בפעילות זו".

כלל החשודים שנעצרו ונחקרו בגין שורת עבירות על רקע לאומני, יובאו בפני בית המשפט והמשטרה תפעל להביאם לדין בגין מעשיהם החמורים.
ירושלים בקבוק תבערה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד