י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סדר עולמי חדש: ב-BBC מתנצלים על כותרת אנטי ישראלית

זה כבר סימן מספיק משמעותי על השיח ההולך ומשתנה ברחבי העולם, נוכח הזעקה הישראלית כי טרור הוא טרור: הרשת הבריטית הידועה באהדתה ובנטייתה לסיקור חיובי של הפלסטינים, בכל עניין הנוגע לסיכסוך האזורי, מתנצלת בפעם הראשונה על כותרת מוטה מצידה

הכותרת המקורית שהרגיזה את העולם, ונמחקה. צילומסך
הכותרת המקורית שהרגיזה את העולם, ונמחקה. צילומסך



באורח נדיר, וכפי הנראה רק בגלל העיתוי - אחר הפיגועים בלונדון, הרשת הבריטית הידועה בסיקורה החד צדדי לטובת הפלסטינים - מתנצלת על כותרת שהרגיזה ישראלים ויהודים רבים בכל העולם. הפעם, לאור המצב המשתנה בעולם בנוגע להתייחסות לטרור האיסלאמי, המחאה נגד רשת התקשורת הוותיקה והמוערכת הגיעה עד לבן נשיא ארצות הברית.

רשת ה-BBC התנצלה הבוקר על הכותרת שהרשת נתנה לאחר רציחתה של שוטרת מג"ב הדס מלכא הי"ד, בליל שבת האחרון.

מיד לאחר פיגוע הדקירה שאירע בכניסת השבת בשער שכם, בו נרצחה רס"ר הדס מלכא הי"ד על ידי שלושה מחבלים, רשת החדשות הבריטית דיווחה בכותרת "שלושה פלסטינים נהרגו". רק מי שנכנס לגוף הכתבה קרא שהמחבלים נהרגו לאחר שרצחו שוטרת ישראלית.

לאחר שעוררו זעם רב, וקיבלו גינויים משגרירות ישראל באנגליה, כולל כמה שרים וחכי"ם שפנו לרשת בתלונה על הכותרת השקרית, מחקה הרשת את הכותרת ושינתה אותה ל "שוטרת ישראלית נדקרה למוות", שוב, ללא שציינו שנרצחה במתקפת טרור.

לאחר שהרשתות החברתיות הוצפו בתגובות זועמות, כשהשיא הגיע מבנו של נשיא ארה"ב דונלד ג'וניור טראמפ, שתקף את הרשת הבריטית, כשצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "צריך מושג חדש כדי לתאר את השטות הזאת, זה היפוך של האשמת הקורבן", בציוץ נוסף כתב "אולי התכוונתם ששוטרת ישראלית נדקרה למוות כן? זה הכי קרוב למידע מוטעה שאפשר".

כאמור הבוקר הרשת התנצלה בהודעת הבהרה לעיתונות: "לא הייתה כוונה להטעות את הקוראים, מתנצלים על הפגיעה.

"אנחנו מקבלים שהכותרת המקורית שלנו לא שיקפה באופן ראוי את האירועים ולאחר מכן שונתה. אף שלא הייתה כל כוונה להטעות את הקוראים, אנחנו מתנצלים על הפגיעה שנגרמה"





הכותרת המוטה "שלושה פלסטינים נהרגו אחרי דקירה למוות בירושלים", ששונתה בהמשך


בנו של טראמפ מבקר ועוקץ את הBBC


הכותרת העדכנית, לאחר התיקון "שוטרת ישראלית נדקרה למוות"
פיגוע בי בי סי שוטרת נרצחה שוטרת נהרגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד