י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חודש להשקת התאגיד: עלייה מינורית בצפייה לעומת ערוץ 1

כ–83 אלף איש בממוצע צפו בחודש האחרון בשידורי התאגיד בפריים טיים, לעומת 63 אלף בחודש המקביל בשנה שעברה בערוץ 1 • 127 אלף איש צפו במהדורת החדשות של כאן, לעומת 98 אלף ב"מבט" - עלייה של כמעט 30%, אך בענף אומרים שהיא אינה משקפת את הציפיות מהגוף החדש

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90





חודש לאחר עלייתו לאוויר של תאגיד השידור הציבורי כאן, נתוני הצפייה של ערוץ הטלוויזיה מראים על עלייה מינורית בלבד לעומת נתוני ערוץ 1.

אמנם נרשמה עלייה בכל רצועות השידור, ובעיקר בתחום החדשות — אך בענף אומרים כי מדובר בעלייה מינורית ביחס להמולה התקשורתית שליוותה את העלייה לאוויר של כאן ולהשקעה הגדולה בשידורים.

לתאגיד כאן היו בחודש האחרון כ–83 אלף צופים בכלל האוכלוסייה בפריים טיים, לעומת 63 אלף צופים בחודש המקביל אשתקד בערוץ 1. ברצועות הפרה־פריים הגידול כמעט אינו מורגש בשלב זה — מ–28 אלף צופים ל–35 אלף צופים.

התוכנית הנצפית ביותר עד כה של התאגיד היתה שידור משחק הכדורגל בין ישראל לאלבניה. ללא שידורי ספורט, התוכנית המובילה היא "60 ימים של טלטלה", של העיתונאי רונן ברגמן, שעסקה במלחמת ששת הימים וצפו בה 137 אלף צופים.



התוכנית השנייה הנצפית ביותר היא מהדורת החדשות עם גאולה אבן, שגרפה כ–127 אלף צופים — ובמקום השלישי נמצא השעשועון "המרדף" עם מספר צופים דומה. במקום הרביעי ברשימת התוכניות הנצפות של כאן מדורג "דו"ח בנק הפועלים" של הבמאי דורון צברי, עם מייסד TheMarker גיא רולניק, ששודר שלשום בשידור חוזר וגרף 120 אלף צופים.

התאגיד מציג את השיפור המשמעותי ביותר בגזרת החדשות — מ–98 אלף צופים ב"מבט" ל–127 אלף צופים במהדורת חדשות כאן — עלייה של כמעט 30%. באותה תקופה, מהדורת חדשות 10 רשמה ירידה קטנה ל–249 אלף צופים, ודווקא המהדורה החזקה ביותר, מהדורת חדשות 2, ירידה לא נעימה עם 447 אלף צופים — ירידה של כ–12%.

בעקבות העלייה בצפייה בטלוויזיה, בתאגיד מעדיפים לשים דגש על פעילות הדיגיטל. בתאגיד רשמו בחודש האחרון 1.7 מיליון צפיות ביוטיוב וכ–800 אלף כניסות לאתר. התוכן הנצפה ביותר הוא חמשת פרקי "דו"ח רולניק", שגרפו עד כה יותר ממיליון צפיות בדיגיטל.

בענף הטלוויזיה מתחו ביקורת על כאן וטענו כי הנתונים של חודש ההשקה אינם גבוהים יחסית לציפיות מהגוף החדש, שזכה לסיקור תקשורתי נרחב. מנגד, בתאגיד מבהירים כי בניית אמון מחדש עם הצופים אורכת זמן רב וכי היציבות בעלייה בנתונים מעידה על מגמה חיובית עתידית לתאגיד, שתתחזק עם עליית תכנים חדשים בהמשך.
ערוץ 1 כאן תאגיד השידור הציבורי טלוויזיה נתוני צפייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד