ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

חכם שלום חושש: כך יחללו את הכותל המערבי

רבני הרובע היהודי ובראשם חכם שלום כהן, הרב אביגדור נבנצאל, והרב אליהו מדינה שיגרו מכתב דחוף לראש העיר ובו הם דורשים שלא להפוך את האמפיתיאטרון הממוקם בגן התקומה הסמוך לכותל המערבי - למרכז בידור

צילום:  יעקב כהן, פלאש 90
צילום: יעקב כהן, פלאש 90



סערה חדשה? במכתב דחוף ששיגרו רבני הרובע היהודי ובראשם נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן והגר"א נבנצל, לראש העיר ניר ברקת ולמנכ"ל העירייה אמנון מרחב, הם דורשים שלא להפוך את האמפיתיאטרון הממוקם בגן התקומה הסמוך לכותל המערבי - למרכז בידור.

מלבד חכם שלום וגאון רבי אביגדור נבנצאל, חתומים על המכתב החריף בנו של הרב נבנצאל, הרב חזקיהו שמשמש כ'הרב הצעיר' של הרובע היהודי לצד אביו, רבה הספרדי של הרובע היהודי הרב אליהו מדינה, ראש ישיבת 'הר המור' הרב צבי טאו, הרב יוסף זילברמן, הרב ברוך וידר ורבנים נוספים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי אפילו הנציגות החרדית בעירייה לא שמעה על הכוונה להפוך את המקום למתחם אירועים מעבר למה שהיה בו עד היום הזה, אולם, גורמים ברובע היהודי, חוששים כי זו כוונת העיריה, ובשל כך הם פנו לרבנים שכאמור, חתמו על המכתב.

"מזה 40 שנה שאנו נאבקים בס"ד בהצלחה נגד פתיחת האמפיתיאטרון בגן התקומה עוד מימי רה"ע טדי קולק ומנכ"ל החברה לשיקום הרובע אונגר", כתבו הרבנים.

לדברי הרבנים החתומים: "מיקומו של האמפיתיאטרון נמצא במרחק של 200 טר מהכותל המערבי שריד בית מקדשינו ותפארתנו שיבנה במהרה בימנו. הרובע היהודי הוא קריית חינוך ולא קריית בידור. דוגמאות: פסטיבל שאון בעיר, מרוץ העקרבים, פסטיבל ירושלים, שוק מחנה יהודה בלילה".

"כדי למנוע קלקול רוחני, עליכם לגנוז מיידית רעיון זה, שאיננו מתאים כלל, לא לאופיי המקום, לא לאנשיו ותושביו, לא לתלמידיו ולא להמוני עולי הרגלים אל שריד בית מקדשינו", כתבו לסיום.





גן התקומה הכותל המערבי חכם שלום כהן הרב אביגדור נבנצאל הרב אליהו מדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד