י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מרתק: הרב שמעודד את המתנגדים אליו בקהילה

הכתבה הבאה מעוררת מחשבה רבה: קהילה שלמה של אנשים שעזבו הכל, והפכו לשומרי תורה ומצוות מרגישה שלא מתאים להם והם אינם מתקבלים בריכוזים החרדים, קמה ועושה מעשה. הרב שלהם, מפתיע עוד הרבה יותר • אורי גרודר עם הצצה נדירה לקהילת החוזרים בתשובה "שדה צופים" - צפו בכתבה מתוך כאן תאגיד השידור הציבורי

הרב עודד ניצני. צילומסך: כאן
הרב עודד ניצני. צילומסך: כאן



בעבר התגורר הרב ניצני עם קהילתו בביתר עילית. האדמו"ר מאמשינוב חיזק אותם ונטל עליהם חסות, אך בכל זאת, חלק מהם לא הרגישו שהם מצליחים להשתלב באווירה ובכללים של עיר חרדית. אז הם עזבו. ככה זה, רבים מהחוזרים בתשובה מרגישים שהם נופלים בין הכיסאות - הם כבר לא חלק מהחילוניות, אבל נחשבים אאוטסיידרים בקרב החרדים.

בצפון, במעלות תרשיחא, הם הקימו את קהילתם - בדרך עצמאית ושונה מכל המוכר לנו. לא חרדים, לא סרוגים, לא ליטאים, לא חסידים - פשוט "בעלי תשובה" שגאים בעצמם, ובוחרים לנהל דרך חיים אחרת. כמה אחרת? עד כדי כך שרב הקהילה אומר מול המצלמה, יש בתוך הקהילה מי שחולקים עלי או לא מקבלים אותי לרב שלהם, וזה בסדר גמור.

"תבוא לבית כנסת, טוב. לא תבוא ותלך לבית כנסת אחר גם טוב. אני לא חייב להיות רב שלהם, יש כאלה שלא מקבלים אותי כרב, ויש כאלה שמתנגדים אלי וזה בסדר, אני מעודד את זה".

צפו בכתבה מרתקת ומעוררת מחשבה, של אורי גרודר, ראש מחלקת מורשת ישראל ב'כאן' - תאגיד השידור הציבורי

הרב עודד ניצני קהילת שדה צופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד