ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

לבייב קורץ לפסגות: מוותר על הדרישה לפטור מתביעות

עוד הסכים לבייב להחזיק רק ב-15% ממניות אפריקה ולוותר על נציג מטעמו בדירקטוריון

לב לבייב. צילום: פלאש 90
לב לבייב. צילום: פלאש 90



לב לבייב, בעל השליטה לשעבר באפריקה ישראל ( 36.3 +1.4% ) , הודיע היום (א') כי הוא מוותר על מרבית סעיפי הפטור מתביעות בגין קריסת החברה. בכך נענה לבייב, שמנסה להשתלט על החברה מחדש עם שותפו, מוטי בן משה, לדרישת בית ההשקעות פסגות שתמך עד כה בפירוק. ההצבעות על ההסדר באפריקה ישראל יתרחשו מחר.

בין הצדדים הוסכם כי הפטור שהתבקשו מחזיקי האג"ח לאשר במסגרת הסדר החוב "לא יחול על טענות בגין הפרת חובת אמונים, פעולות בזדות או מרמה ואף לא יחול על טענות הנוגעות לחלוקת דיווידנד או הנוגעות לעסקות עם בעל השליטה או שלבעל השליטה היה עניין בהן, שאין בגינן זכות שיפוי כלפי החברה".

נוסף על כך, אף שבן משה ולבייב לא שיפרו את הצעתם למחזיקים, הסכים לבייב לדרישת פסגות כי לא יהיה לו בעתיד כל נציג בדירקטוריון החברה. כמו כן הסכים לבייב להסתפק ב-15% ממניות החברה הפרטית אותה הוא ובן משה ייסדו, לצורך ההסדר באפריקה ישראל, כאשר ב-85% מהמניות הנותרות יחזיק בן משה.

לדברי בן משה ולבייב, בשונה מהצעתו של נתי סיידוף, תיוותר אפריקה ישראל לאחר ההסדר פחות ממונפת עם LTV ׁ(הלוואות לחוב) של 45%, כך שאם יגיעו דיווידנדים מהחברות הבנות הם יוכלו לשרת חלק מהקרן והאג"ח של הסדרה. עוד הם טוענים כי הריבית בסדרה שינפיקו היא 4.5% לעומת 4% שמציע סיידוף. עוד מציינים בן משה ולבייב כי דבוקת השליטה שלהם תמנע את הסחרור אליו עלולה להיכנס הקבוצה בעקבות הלוואות עתק של 2.8 מיליארד שקל אותם לקחה החברה הבת, אפריקה נכסים, מבנקים באירופה.

מנהל העסקים של קבוצת סיידוף, תמיר כהן, אמר היום בתגובה כי "הוויתור של קבוצה לבייב-בן משה על דרישתם לפטור מתביעות הוא חסר משמעות, שכן הפטור מתביעות ניתן לעבירות פליליות בלבד שבמידה ואכן בוצעו על ידי בעל השליטה ונושאי המשרה, אין ביכולתם של מחזיקי האג"ח לוותר עליהן".

כהן הוסיף כי "התביעות בגין הנזקים הכלכליים האדירים שנגרמו על ידי בעל השליטה הן בעלות ערך, ויש ביכולתן להוסיף סכומים ניכרים למחזיקי האג״ח ולהקטין בכך את הנזק האדיר שנגרם לחוסכים בקרנות הפנסיה על ידי לבייב".

כהן סיכם כי "הצעת קבוצת סיידוף היא ההצעה הטובה ביותר, והיא היחידה שמגובה במסמכי הוכחת יכולת, וכי על פי כל אמות המידה הכלכליות אמור קבוצת סיידוף לקבל את מירב התמיכה להצעתה".
לב לבייב אפריקה ישראל מוטי בן משה נתי סיידוף תמיר כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד