כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

המחאה עזרה: אושר פיקוח על צהרונים

חוק הצהרונים אושר. הבשורה: מחירי הצהרונים יהיו אחדים וסל השירותים יהיה שווה ח"כ יעקב מרגי יו"ר ועדת החינוך ומיוזמי החוק "זו בשורה ופריצת דרך חשובה של היפוך הפירמידה בסוגיות הגיל הרך"

אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



בשורה להורים: מחירי הצהרונים יהיו בפיקוח; ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (א) את הצעת החוק לפיקוח על מחירי הצהרונים שיזמו חברי הכנסת יעקב מרגי יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט וד"ר יפעת שאשא ביטון יו"ר הוועדה לזכויות הילד.

לפי החוק שאושר היום נקבע, בצהרון לא ישהו יותר מ-35 ילדים ושר החינוך יקבע את המחיר המירבי לתשלום עבור צהרון ואת סל השירותים הבסיסי שיינתן במסגרת הצהרונים. החוק משווה בין הפריפריה למרכז ומציב מחיר אחיד.

עוד נקבע בחוק שלצורך יישום הוראות החוק יוקם מנגנון פיקוח ייעודי במשרד החינוך, ומפעיל צהרון שיגבה יותר מהמחיר המירבי שנקבע, ייקנס בסכום של עד 50 אלף ש"ח.

הצעת החוק מרחיבה למעשה את הפיקוח, כך שיכלול את כל הצהרונים שמקבלים תמיכה כלשהי מהמדינה, גם אם אינם מופעלים ישירות על ידי הרשויות המקומיות.

לדברי ח"כ יעקב מרגי יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט: "זו פריצת דרך חשובה במהלך של היפוך הפירמידה כך שכל סוגיות הגיל הרך יועצמו ויחוזקו כמו כן ח"כ יעקב מרגי מודה לשר האוצר ח"כ משה כחלון ולשר החינוך ח"כ נפתלי בנט וחיים ביבס יו"ר המרכז לשלטון מקומי על תמיכתם בצעד זה ועל נכונותם לתקצב את החוק בסכומים לא מבוטלים.

כזכור, לפני כשנה הבאנו ב'לובי נשי - בחדרי חרדים' את מצוקתם הגדולה של הורים בכל רחבי הארץ, שנאלצו להתמודד עם בעיות קשות במשפחתונים, הן מבחינת חוסר מקום והן מבחינת תשלומים גבוהים. מחאות הורים רבות התקיימו בדרישה לפקח על נושא הצהרונים.
מחאת הצהרונים יעקב מרגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד