י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הפגישה המפתיעה של ראש הישיבה מבולטימור

הגר"א פלדמן, ששיגר מכתב לראשי הישיבות בישראל, טרום עצרת הקנאים בארה"ב, שוהה בימים אלה בישראל ל'בחדרי חרדים' נודע, כי נפגש היום (ראשון) עם גדולי ראשי הישיבות ועם הח"כים מ'דגל התורה'

הגאון רבי אהרן פלדמן, צילום: שוקי לרר
הגאון רבי אהרן פלדמן, צילום: שוקי לרר



סערת הגיוס וקרב הבלימה: שבוע לאחר עצרת הקנאים שנערכה בארה"ב, נגד גזירת הגיוס, הגיע הגאון רבי אהרן פלדמן, חבר מועצת גדולי התורה בארה"ב וראש ישיבת נר ישראל בבולטימור לביקור בישראל.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הגר"א פלדמן נפגש היום (ראשון) עם ראשי הישיבות, הגרי"ג אדלשטיין, הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירש, עמם נפגש בארבע עיניים, בחדר סגור. ההערכות הן כי הגיע להסביר מדוע נשלח המכתב בו ראשי ישיבות מארה"ב מתערבים בנעשה בישראל ומותחים למעשה ביקורת על גדולי ישראל ועמדתם בעניין חוק הגיוס, התייצבות בחורים ופיתוייים.

כמו כן נועד ראש הישיבה עם הח"כים משה גפני ואורי מקלב, שעלו לביתו בירושלים. עוד נודע כי במהלך הפגישות עם ראשי הישיבות והח"כים מ'דגל', שנערכו בארבע עיניים, הציג הגר"א מסמכים שונים.

מחר (שני) צפוי הגר"א פלדמן, להיפגש עם ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן ויתכן ויפרסם מכתב בנושא. עד כה לא ידוע בבירור מה נאמר בפגישות אלו, האם הבהרה והתנצלות או ניסיונות להסביר את הצעד החריג.

כזכור, הגר"א פלדמן שלח בחודש אחרון, מכתב בנושא הגיוס לגדולי ישראל בארץ, וכן מכתב ברכה לעצרת הגיוס שנערכה בארה"ב בשבוע שעבר. הרב פלדמן הגיע לישראל לרגל שמחת נישואי נכדתו.
גזירת הגיוס הרב אהרן פלדמן בולטימור קרב הבלימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד