י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לחץ על מנדלבליט: הרב נבנצל במכתב חריף

בהמשך לפרסום הבוקר ב'בחדרי חרדים', אודות המכתב החריף ששיגר עוזרו של הרב הראשי דוד לאו ליועמ"ש מנדלבליט, כעת נודע כי גם הגר"א נבנצל שיגר מכתב ליועמ"ש בו כתב בין היתר: "לא ייתכן שהמדינה לא תאפשר לרבנות להציג את דעתה באופן עצמאי"

הרב אביגדור נבנצל, צילום: שוקי לרר
הרב אביגדור נבנצל, צילום: שוקי לרר צילום: שוקי לרר



המאבק נגד היועץ המשפטי: רבה של הרובע היהודי הגאון רבי אביגדור נבנצל שיגר אמש מכתב ליועץ המשפטי אביחי מנדלבליט, שבו הוא טוען כי "לא ייתכן שהמדינה לא תאפשר לרבנות להציג את דעתה באופן עצמאי" - בעתירת בג"ץ על מתווה הכותל, וכפי שדווח הבוקר בהרחבה ב"בחדרי חרדים", על מכתבו של עוזר הרב הראשי הגר"ד לאו, הרב רפאל פרנק, ליועץ המשפטי של הרבנות הראל גולדברג.

במכתבו כותב הרב נבנצל: "הוצגו בפניי מכתבים של עוזר הרב הראשי לישראל, הרב רפאל פרנק, ליועץ המשפטי הרבנות עו"ד הראל גולדברג, ובהם הוא מבקש שיינתן לרבנות הראשית יצוג משפטי עצמאי. מהסיבה שהרבנות חולקת על דעת היועמ"ש בכל הקשור להחלטת הממשלה לגבי הקמת רחבה פלורליסטית בכותל שבה אמורים להתפלל ללא מחיצה, שהינה בניגוד לעמדת הרבנות הראשית לישראל", כתב.

לדברי רבה של הרובע היהודי: "תוך שבועיים אמורה המדינה להגיש את תשובתה לבג"צ. לא ייתכן שהמדינה לא תאפשר לרבנות להציג את דעתה באופן עצמאי לאור העובדה שהרבנות חולקת מכל וכל על עמדת הממשלה בעניין זה. לפיכך, אבקש ממך לאפשר לרבנות הראשית ייצוג משפטי עצמאי בתיקים המתנהלים בבית המשפט, וזאת לפי בקשתם".

לסיום כתב, "כמו כן, המדינה בעצמה מתבקשת לטעון כי אין לבית המשפט העליון סמכות לדון בפולחן במקומות הקדושים".





הרב אביגדור נבנצל מתווה הכותל העיר העתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד