י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

קורע לב: רעייתו של נתן חג'אני הנעדר בכינרת: "בוכה ונקרעת מול המים"

שנים לאחר שאביה טבע למוות מול עיניה, בעלה של מור חג'אני, בן למשפחה חרדית מבני ברק, טבע בשישי האחרון, שלושה חודשים לאחר שנישאו ומוגדר כנעדר. בני המשפחה טוענים כי החיפושים לא נערכים כראוי - אך בדיקת 'בחדרי חרדים' מגלה אחרת תיעוד וידאו מהחיפושים מתחת למים

קורע לב: רעייתו של נתן חג'אני הנעדר בכינרת: "בוכה ונקרעת מול המים"



ביום שישי האחרון, שעות לפני כניסת השבת, נתן חג'אני בן ה-24, יצא עם בני משפחה וחברים לשוט בכנרת. בשלב מסויים, כאשר הם רחוקים מאות מטרים מהחוף, נתן ושניים מחבריו יצאו מהסירה והחלו לשחות. לאחר זמן מה, נעלם נתן, מעיני אשתו וחבריו. "בעלי לא החזיק מעמד וטבע מול העיניים שלי" כותבת אשתו, לה נישא רק לפני כשלושה חודשים.

זמן קצר לאחר שדווח למשטרה על היעדרו של נתן, השיטור הימי, החל מיד לערוך סריקות במי הכנרת, כאשר במקביל נערכות סריקות על ידי פרשים, סיירים ולוחמי מג"ב בשטחים הסמוכים. הבוקר, ביום הרביעי לחיפושים, הצטרפה גם יחידת הצוללנים של זק"א למאמצי החיפוש, זאת יממה לאחר שצוות חייל הים החל ליטול חלק בחיפושים.

"המשטרה לא עוזרת בכלום ולא עושה כלום. אני יושבת מול הכנרת חסרת אונים, בוכה ונקרעת שבעלי פה מולי בתוך המים - ואף אחד לא עושה כלום בשביל להחזיר לי אותו" כתבה הבוקר מור חג'אני בפוסט מצמרר בפייסבוק.


חמות הנעדר: "היא ראתה את אבא שלה טובע. איך שהתחתנה היא ראתה את בעלה טובע"

היא הוסיפה ותיארה בפוסט: "איבדתי את אבא שלי בגיל קטן בבריכה, הוא טבע לי מול הפנים - ועכשיו בפעם השנייה אני עוברת את אותו הסיוט עם בעלי הטרי אהבת חיי. התחתנו לפני 3 חודשים, הלב שלי נשבר לחתיכות והדמעות לא מפסיקות לרדת!", וביקשה סיוע בחיפושים "תתפללו לנס לנתן בן יונה שיחזור אלי".

הפוסט המצמרר מדבר בעד עצמו. למרות האשמותיה, כי לא נעשים מאמצים מספיקים כדי לאתר את בעלה, מובנים, כי נכתבו מלב שבור ודואג, לאחר ארבעה ימים שהיא שוהה במקום חסרת אונים. עם זאת מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה, כי המשטרה עושה את המירב כדי למצוא את הבעל נתן, תוך סיכונים ותנאים לא נעימים כלל, ומניסיון העבר, לא בהכרח כי תגבור אנשי החיפוש יועילו לאיתור הנעדר חי, בריא ושלם.

חיים אוטמזגין, מפקד היחידות המיוחדות של זק"א, שנמצא כעת בשטח החיפושים יחד עם יחידת הצוללנים המשטרתית, אומר ל'בחדרי חרדים' כי, מחד יש פעילות אך מאידך זה נראה ריק. "צריך להבין, הפעילות נעשית בצורה מסודרת ומאורגנת. אי אפשר להביא לפה מיליון אנשים שיחפשו, זה רק יקשה על המשימה, זה יזהם את המים". ונסביר, היות וישנה שכבה עבה של אבק בקרקעית הים בעומק של כ-20 מטרים קשה להגיע לשם גם בשל זיהום חמור וגם שבל ראות לקוייה, לצורך כך נדרשים צוללנים מומחים ומוכשרים במיוחד, מהם יש בנמצא רק בודדים.

פעילות הכוחות בחיפושים ואת עבודת מתנדבי יחידת הצוללים של משטרת ישראל בעומק הימה

לדבריו, "כל צולל שנכנס למים ו/או נמצא באיזור המשוער של הנעדר, הוא יכסה אותו ויזהם את השטח. צריך לעשות את הצלילה בצורה מאוד מושכלת, עם אנשים שיש להם ניסיון בחיפוש, שיודעים לרחף, שלא נוגעים בקרקעית ועוד". אוטמזגין מוסיף עוד, כי "יש חומרים מסוכנים שיוצאים מקרקעית הים, שזה מגביל את זמן השהות של הצוללים במים. "אתמול היו אנשים בקרקעית במשך ארבע וחמש שעות ברצף, היום הם יכנסו שוב" - מבחוץ זה נראה שאפשר לעשות יותר, אבל עם הכוח האדם שיש עכשיו אנחנו עושים את המקסימום".

לגבי הטענה למה לא עושים שימוש כרגע ב'סונאר' - טכנולוגיה לאיתור עצמים באמצעות גלי קול, משיב אוטמזגין "סונאר זה לא כמו מחבת שמוציאים מהארון ועושים חביתה, זה משהו מאוד מורכב, צריך להתאים תוכנה וחומרה שתתאים למי הכנרת, היות וזה בדרך כלל עובד בים המלח. אז נכון שלא רואים כעת בעין את הסונאר, אבל אני יודע בוודאות שעובדים כרגע להתאים את הסונאר למשימה. פעילות של 4-5 שעות של הסונאר - זה מה שצוללים עושים בדרך כלל בארבעה ובחמישה ימים. זה לא מספיק שמביאים אותו מאשדוד לכנרת, פורש אותו וגילית את הנעדר".

לסיכום אומר אוטמזגין, "אלה שרואים שאפשר לעשות יותר, צודקים. אלה שעושים ואומרים אנחנו לא יכולים לעשות יותר, גם צודקים". האם במידה ויגבירו את כמות הצוות המחפש, זה יהיה יותר קל? האיתור יהיה מהיר יותר? אוטמזגין אומר חד משמעית "לא". לדבריו "כוח האדם שיש כרגע, זה הכוח הנכון".

ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד לנטען משטרת ישראל מפעילה את כלל האמצעים הטכנולוגים והיחידות המקצועיות לטיפול באירוע מצער זה, מרגע קבלת הדיווח ביום שישי ועד לרגעים אלו פועלים עשרות שוטרים ומתנדבים ביום ובלילה, בים, באוויר וביבשה בניסיון לאתר את הנעדר בפרק הזמן הקצר ביותר. אנו נמשיך לפעול בכל שעה עם כלל הכוחות והאמצעים עד לאיתורו של הנעדר על מנת להקל ולו במעט על סבלה של המשפחה".
זקא סנוואר חיפושים טביעה בכינרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד