ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

צפו • אש ותמרות עשן בכנסת: "היועצים - בריונים"

דיון סוער ביותר התקיים (שני) בועדת החוקה של הכנסת, ח"כ מלכיאלי מש"ס השווה את היועצים המשפטיים ל'בריונים' שגרמו לחורבן בית המקדש והותקף בחזרה על ידי ח"כים מהאופוזיציה. אלעזר שטרן: "תתנצל על דבריך" יועץ הרה"ר: "שלא יסתמו לנו את הפה"

מלכיאלי נואם במליאה, צילום: פלאש 90
מלכיאלי נואם במליאה, צילום: פלאש 90



סערת מתווה הכותל: דיון סוער במיוחד התקיים אתמול (שני) בועדת החוקה של הכנסת, סביב דרישת הרבנות הראשית לישראל לייצוג עצמאי בדיון בבג"ץ על מתווה הכותל.

ח"כ מיכאל מלכיאלי הסעיר את הרוחות לאחר שהשווה את משרד המשפטים ואת היועצים המשפטיים לאותם "בריונים" שגרמו לחורבן הבית. בהמשך תקף מלכיאלי את הגיורים הצה"לים ש"נקנים בכסף" וזכה להתקפות מופרעות מצידם של חברי הכנסת אלעזר שטרן וענת ברקו, "תתנצל על דבריך, לא כך מדברים על חיילי צה"ל, מתי השתתפת בטקס זיכרון לחללי צה"ל?", תקפו אותו. "בחדרי חרדים" עם תיעוד וידאו סוער.



מלכיאלי מצידו השיב אש וטען כי "לא דיברתי על חיילי צה"ל אלא על הגיורים שנקנים בכסף. רק הרבנות מוסמכת לגייר", טען.

הרב רפאל פרנק יועץ בכיר לרב הראשי ומזכיר מועצת הרבנות הראשית שעורר את הסערה במכתב ששיגר ליועץ המשפטי של הרבנות הראל גולדברג אמר בדיון כי "אנחנו מבקשים שלא יסתמו לנו את הפה, יש לרבנות דעה ואנחנו רוצים להביע אותה".

לדבריו, "יש צורך חשוב שדעתנו תבוא בפני בית המשפט לא ייתכן שדעתנו לא תשמע. לא ייתכן להכריע בסוגיה חשובה שכזאת מבלי לשמוע את עמדת הרבנות הראשית".
ועדת החוקה מיכאל מלכיאלי מתווה הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד