י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ללמוד רפואה בחו"ל – שם מעבר לקשת

בין כל חוסר הוודאות שקיים בעולם ובין מגוון האפשרויות שמציפות אותנו יש אנשים שיודעים בדיוק מה הם רוצים וחשים מחויבות כלפי שאיפתם, בין אותם אנשים שמציבים לעצמם יעד ודבקים בו ניתן למצוא את הצעירים שמעוניינים ללמוד רפואה, חלקם אף יודעים כי זהו רצונם כבר מגיל הילדות

ללמוד רפואה בחו"ל – שם מעבר לקשת
לא לגעת



מקצוע הרפואה הוא אחד המקצועות - אם לא המקצוע המוערך ביותר, אחרי הכל הבריאות היא הדבר החשוב ביותר בחיינו ורופא טוב בתחומו יכול לסייע לאדם להבריא ממחלות, להרגיע מטופלים, לגלות בעיות רפואיות לפני שהן מתפתחות ואף להציל חיים. אך הדרך לרכישת המקצוע רצופה קשיים, בעיקר כאשר מעוניינים ללמוד רפואה בישראל.

ללמוד רפואה בישראל – לא פשוט כלל

ישנם מספר מוסדות לימוד בארץ בהם ניתן ללמוד רפואה, בין המוסדות הללו ניתן למנות את: האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב, הטכניון ואוניברסיטת בן גוריון. כדי להתקבל ללימודים במוסדות אלו יש לעמוד בדרישות תובעניות ביותר משום שקיימים מועמדים רבים ומספר המתקבלים מוגבל. כמו כן, תנאי הקבלה של המוסדות גבוהים באופן מיוחד – יש צורך בתעודת בגרות מצוינת בעיקר במקצועות מדעיים ובציון פסיכומטרי של מעל 730 כך שגם המבריקים שבין המועמדים עשויים להתקשות להתקבל למוסד המבוקש.

בשל סיבות אלו מחליטים חלק מהמעוניינים ללמוד רפואה לבחור במסלול שונה ולנסות להתקבל ללימודים בחוץ לארץ – לימודים אלו נערכים במדינות שונות באירופה שמציעות תוכניות ללימודי רפואה באנגלית.



על מוסדות ללימודי רפואה בחו"ל – תנאי הקבלה ללימודי רפואה באירופה

מוסדות לימוד שמציעים לימודי רפואה בחו"ל דורשים גם הם ציונים גבוהים בתעודת הבגרות אך הדרישות שלהם פחות נוקשות מהדרישות של מוסדות הלימוד בארץ. אחד התנאים המרכזיים שדורשים מוסדות ללימודי רפואה בחו"ל הוא לעבור בחינה. מבחן הכניסה בודק את הידע של המועמדים בתחומים שונים, ביניהם: אנגלית, פיזיקה, ביולוגיה וכימיה. כדי להרחיב את הידע לקראת מבחן הכניסה ולהצליח להתקבל לאחד ממוסדות הלימוד במדינות אירופה נרשמים רבים מהמעוניינים למכינה מקצועית ללימודי רפואה בחו"ל.

כוחה של מכינה – לבחור במכינה מוצלחת

מכינה לרפואה בחו"ל מכשירה את הסטודנטים לקראת הלימודים הקשים וכוללת מגוון נושאים רלוונטיים כמו: כימיה, ביולוגיה, מתמטיקה, אנגלית לרבות אנגלית רפואית, אנטומיה ותחומי לימוד נוספים. במהלך לימודי מכינה לרפואה בחו"ל רוכשים התלמידים ידע רב ומפתחים מיומנויות למידה שיכולות לסייע להם בהמשך דרכם. הלימודים מתקיימים באנגלית כדי להכין את התלמידים לקראת המעבר.

בישראל ניתן למצוא מספר מכינות אפשריות אך חשוב להקדיש מחשבה רבה לפני שמבצעים את הבחירה שכן למוסד הלימודים הנבחר תהיה השפעה ניכרת על סיכויי הקבלה. בין המכללות השונות העיקרית מבניהן היא מכללת: " "Tel Aviv Medical Collegeשכשמה – ממוקמת בתל אביב. "Tel Aviv Medical College מציעה לסטודנטים את כל היתרונות של מכינה איכותית ומקצועית. המכללה הוותיקה והמנוסה שייכת לרשת בינלאומית של מכללות שבסיסן באירופה. המכללה הכשירה למעלה מ-1000 בוגרים רק במהלך השנים האחרונות, ביניהם בוגרים מישראל, אירופה, ארה"ב סין ויפן, סטודנטים אלו השתלבו במקצועות הרפואה בהצלחה.

יחד עם הוותק והניסיון מציעה המכללה תוכנית לימודים באנגלית. תוכנית הלימודים הותאמה לבחינות הקבלה של האוניברסיטאות באירופה וללימודים שמתקיימים בסמסטר הראשון באוניברסיטאות ללימודי רפואה באירופה. אנשי הצוות של המכללה נבחרו בקפידה והם מנוסים ומקצועיים ביותר. בין אנשי הצוות נמנים: דיקאן ונשיא המכללה - פרופ' יורג ויזל מהפקולטה לרפואה בברלין, ראש הקורס לביולוגיה - ד"ר אביב דה מורגן מהפקולטה לביולוגיה ממכון ויצמן, המרצה לפיזיקה -עודד בסיס מהפקולטה להנדסה במכללת רופין והמרצה לכימיה - ד"ר קרן שבתאי מהפקולטה לכימיה באוניברסיטה העברית. כמו כן, כיתות הלימוד קטנות וכל תלמיד מקבל תמיכה וסיוע לאורך כל הדרך.

מה לומדים במכללת "Tel Aviv Medical College"?

ראשית, יש לציין שהדרך להצלחה אינה פשוטה וגם המכינה דורשת זמן, אנרגיות, התמדה, חריצות ומחויבות. במהלך המכינה צריכים הסטודנטים לקרוא חומרים רבים, לבצע שיעורי בית ולתרגל את החומר הנלמד, להגיש עבודות, להכין מצגות, לעבור מבחנים בעל פה ובכתב לרבות ארבעה מבחנים סופיים ולהגיע ל- 90% מהשיעורים. הלימודים כוללים תחומים רבים, ביניהם: קורס ביולוגיה, קורס כימיה, קורס פיזיקה וקורס מערכות גוף האדם.

עמידה במטלות המכינה – סלילת הדרך להצלחה

סטודנטים שעמדו במטלות ובדרישות של המכינה יקבלו תעודה שמעידה כי הם בעלי רקע קדם אקדמי במקצועות המדע. המכינה והתעודה יגדילו את הסיכויים של התלמידים להתקבל למוסדות הלימודים באירופה והם יוכלו להירשם לאוניברסיטאות ידועות בהונגריה, צ'כיה, איטליה, מולדובה, רומניה, סלובקיה, ליטא ומדינות נוספות.

לשאוף, לעבוד קשה ולהצליח

אם השאיפה שלכם היא להפוך לרופאים ואתם ממוקדים במטרה אך לא מצליחים להתקבל ללימודי רפואה בארץ, תוכלו להגשים את החלום במדינה אחרת וליהנות משינויי אווירה ולימודים ברמה גבוהה. באמצעות מכינה ללימודי רפואה בחו"ל תוכלו להכין את עצמכם בצורה הטובה ביותר ולסלול לעצמכם את הדרך כך שתצליחו להגשים את החלום.

במכללת "Tel Aviv Medical College" תוכלו לרכוש ידע נרחב ומעודכן שיאפשר לכם לבצע את המעבר. תוכנית הלימודים של המכינה שמתקיימת באנגלית תוכננה על ידי צוות מקצועי של אנשי אקדמיה ישראליים ואנשי אקדמיה מחו"ל. על תוכנית הלימודים מפקחים ראשי האוניברסיטאות לרפואה , וסטודנטים שיצליחו בה יהיו מוכנים לסמסטר הראשון שלהם בין אם הם ירשמו ללימודי רפואת שיניים, רפואה כללית או תחומים אחרים ברפואה.

זכרו – ההשקעה משתלמת!

רפואה לימודי אנגלית לימודים בחו לימודי רפואה כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד