כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

טראמפ ביקר בוורשא והרגיז את היהודים

במסגרת ביקורו של הנשיא טראמפ באירופה, לקראת ועידת מדינות G-20 שתתקיים מחר בהמבורג שבגרמניה, הגיע הנשיא האמריקני לפולין לביקור ממלכתי • הנשיא האמריקני דילג על האנדרטה והרגיז את יהודי פולין

טראמפ היום בפולין. צילום: רויטרס
טראמפ היום בפולין. צילום: רויטרס



במסגרת ביקורו של הנשיא טראמפ באירופה, לקראת ועידת מדינות G-20 שתתקיים מחר בהמבורג שבגרמניה, הגיע הנשיא האמריקני לפולין לביקור ממלכתי.

בתו היהודייה של הנשיא, איוונקה, שהצטרפה לביקור, הניחה זר באנדרטה לזכר מרד יהודי גטו ורשה. לאחר מכן ביקרה גם במוזיאון לתולדות יהודי פולין. איוונקה לוותה על ידי הרב הראשי של פולין, הרב מיכאל שודריך.

לאחר הביקור צייצה איוונקה בטוויטר "זה היה מרגש מאוד לבקר באנדרטה לגיבורי הגיטו, ובמוזיאון של תולדות יהודי פולין".

בהודעה שהוציא הבית הלבן, נאמר כי איוונקה כינתה את ביקורה באנדרטה ובמוזיאון פולין "חוויה מרגשת מאוד".

"זו היתה זכות וכבוד בשבילי לזכור ולומר תודה למי שנאבק בעקשנות נגד כל הסיכויים. האנדרטה, שהוקמה על הריסות גטו ורשה, מסמלת את המאבק לחירות, ואני אסירת תודה לאלה שלחמו ועל כל אלה שממשיכים להילחם היום" נאמר בהודעה.

אלא שבניגוד לבתו, הנשיא עצמו לא טרח לבקר באנדרטה לזכר יהודי הגטו. הדבר עורר עליו את זעמם של יהודי פולין.

בהודעה משותפת שפרסמו הרב הראשי של פולין, מיכאל שודריך; אנה צ'יפצ'ינסקה נשיאת הקהילה היהודית בוורשה, ולסלב פישבסקי, נשיא איחוד הקהילות היהודיות בפולין, הם מחו על כך שטראמפ דילג בביקורו על האנדרטה לזכר יהודי הגטו, בניגוד לנשיאים שקדמו לו.

"מאז נפילת הקומוניזם ב-1989, כל הנשיאים וסגני נשיאים של ארה"ב שהגיעו לוורשה, ביקרו באתר", נאמר בהודעה. "האמריקנים עצמם מילאו תפקיד מרכזי בהפלת הפאשיזם. ביקורים של נשיאים אמריקאים באנדרטה למרד יהודי גטו וורשא היו מחווה והכרה, סולידריות ותקווה", כתבו שלושת מנהיגי יהדות פולין.

"חבל, במשך 25 שנה כל הנשיאים האמריקאיים שביקרו בפולין, הגיעו לאנדרטה, מאכזב מאד" סיכם רבה של פולין את הביקור.
דונאלד טראמפ איוונקה טראמפ אנדטה ורשא פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד