כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לימוד ההלכה: גדולי ישראל התכנסו בבית הגר"ח קנייבסקי

לקראת תחילת לימוד הלכות שבת בדף היומי בהלכה התכנסו גדולי ישראל חברי הנשיאות בבית הגר"ח קנייבסקי • שוקי לרר תיעד ומגיש גלריה

לימוד ההלכה: גדולי ישראל התכנסו בבית הגר"ח קנייבסקי
שוקי לרר



גדולי התורה והחסידות התכנסו השבוע במעונו של הגר"ח קנייבסקי, למושב השלישי של 'מועצת הנשיאות של הדף היומי בהלכה', במסגרתו יצאה הקריאה להגביר פעלים למען לימוד 'הדף היומי בהלכה', ובפרט כעת כשרבבות לומדי 'הדף היומי בהלכה' מתחילים את חלק ג' מסיימים את חלק ב' של המשנה ברורה ומתחילים את חלק ג' העוסק בהלכות שבת, החל מיום שני הקרוב, ט"ז בתמוז.

כזכור, הנשיאות הוקמה לפני כשנתיים וחצי בביתו של הרבי מויז'ניץ תחילת המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה', ובה חברים מרנן ורבן גדולי התורה, אשר ליוו עוד קודם לכן את מהפכת לימוד ההלכה שמבצע 'דרשו' במסגרת הפעילות הבלתי פוסקת להחדרת רעיון 'הדף היומי בהלכה' בכל קהילות ובתי ישראל, בארץ הקודש וברחבי העולם היהודי.

מאז התכנסה המועצה למושב השני של הנשיאות בביתו של הגראי"ל שטיינמן, לקראת תחילת לימוד חלק ב' של המשנה ברורה. הפעם, לקראת תחילת לימוד חלק ג' העוסק בהלכות שבת, התקיים המושב השלישי של הנשיאות, ברחוב רשב"ם מעונו של הגר"ח.

במעמד השתתפו הגרי"ג אדלשטיין, הגרב"ד פוברסקי, הגר"ד כהן, והאדמו"רים מויז'ניץ, באיאן, סערט ויז'ניץ, מודז'יץ ואלכסנדר. במקום הוקרא מכתבו של הגר"ש בעדני.

את דבריו של הגר"ח הביא הגר"א מן שאמר הרב אמר לי לומר בשמו, שבדור הזה של עקבתא דמשיחא, שולטת טומאה גדולה בעולם והיצר הרע גדול כפי שלא היה מעולם, ועל כן עלינו לברוח מהעולם הזה אל "עולמו של הקדוש ברוך הוא", שזה ד' אמות של הלכה בלבד כמאמר חז"ל, ומה שאמרו חז"ל שאמר הקב"ה "בראתי יצר הרע, בראתי לו תורה תבלין", מלמד אותנו שכגודל היצר הרע כך צריך גם להשקיע בלימוד התורה שכנגדו, שזהו לימוד ההלכה שהוא התבלין המתאים ביותר ליצר הרע הגדול של הדור הזה והניסיונות של שהדור אשר לא שערום אבותינו", אמר הגר"א מן.



































































הרב חיים קנייבסקי לימוד הלכה גדולי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד