כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

עם גפני ושפירא, כך נפרדו בישיבת 'שער התלמוד' לפני ההריסה צפו

הכעס והתסכול בישיבה העומדת לקראת פינוי, הנפיקו הלילה כמה התבטאויות תוך ניסיון לשדר אופטימיות ח"כ גפני: "בעיר חרדית לא יתכן דבר כזה, אני יושב פה ובוכה" וגם פגישה מפתיעה שצפויה היום עם אחד מגדולי האדמו"רים כל הפרטים

עם גפני ושפירא, כך נפרדו בישיבת 'שער התלמוד' לפני ההריסה  צפו
ארכיון הישיבה



לאחר דחיית בקשות ישיבת 'שער התלמוד' בשלוש ערכאות משפטיות, קבע בג"צ כי על הישיבה להתפנות עד הלילה (חמישי), בהיכל הישיבה קיימו הלילה עצרת זעקה והתעוררות ושידרו אופטימיות.

יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני, הגיע לישיבה יחד עם סגן ראש עיריית בני ברק מנחם שפירא ושמעו את זעקת ראש הישיבה הרב יצחק ברוורמן והבטיחו לנסות ולסייע, למרות שנראה כי כלו כל הקיצין.

קודם לכן, נשא ראש ישיבת 'עמלים' הסמוכה הגאון הרב חיים אטיק, דברי מחאה מקירות ליבו בלהט וברגש בפני הבחורים, ואמר בין היתר: "מה נעשה מחר, אין לנו לאן ללכת, יש כאן קומץ בחורים יתומים שהישיבה היא הבית שלהם ואנחנו ההורים שלהם". הם בכו וכינו את ראש העיר חנוך זייברט בכינויים קשים.


בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים', נראה אחד מרבני הישיבה, מורה לבחורים, כי במידה ויתרחש פינוי מותר להתנגד באלימות. הרב נזהר והסתייג: "עו"ד נתן לנו חוות דעת משפטית... אם אין ברירה אז זה מה שצריך לעשות, החוק אומר, שבן אדם שרוצה להכנס אליי הביתה ואנו נמצאים כאן על פי חוק, מותר לי אפילו באלימות להוציא אותו, כל אחד יעשה כפי הבנתו. היות ואני יודע שזה יכול להגיע לתקשורת, אני לא רוצה להגיד ברחל בתך הקטנה - רק בכח ורק באלימות, ומי שלא מבין שיפנה אליי ב-4 עיניים".

הוא המשיך ואמר: "פה זו חובת המחאה, שיהודי חרדי במקום להעריך ולהוקיר ראש ישיבה שבמשך כמעט 20 שנה מוסר את נפשו למען בחורי ישראל... לכן חייבים לזעוק את הזעקה הגדולה שמגיע יהודי חרדי, וכל זאת רק על יריבות אישית. גם נציגי דגל התורה שהצבענו להם בבחירות, הלכו ושמעו את הטענות השקריות של ראש העיר. אני מבקש ממך ראש העיר, הסר את ידך מהמקום הקדוש הזה" וחזר ואמר: "גם באלימות מותר לגרש אדם שנכנס לביתי".

ראש הישיבה הרב יצחק ברוורמן עידכן את תלמידיו, כי בסיוע גפני ושפירא, יגיעו היום (שישי) ראשי הישיבה לפגישה עם האדמו"ר מגור, זאת על מנת להשפיע על ראש העיר חנוך זייברט; "הקדוש ברוך הוא נתן לנו זיק חדש של תקווה, מחר אנחנו ראשי הישיבה נפגשים עם האדמו"ר מגור, אנחנו בטוחים שהוא יורה לראש העיר שלא לנגוע בישיבה ולהותיר את השטח לישיבה" אמר הרב ברוורמן.

ח"כ משה גפני אמר ל'בחדרי חרדים' בצאתו מהישיבה: "בעיר חרדית, לא יכול להיות דבר כזה. אני מקווה שראש העיר יחזור בו. אני לא זוכר בחיים הציבוריים שבאים לפנות ישיבה שבחורים יושבים ולומדים בה. אני יושב פה ובוכה".

במהלך הלילה נותרו הבחורים ערניים בציפייה דרוכה לקראת הבאות, וקיימו קומזיץ ליל שישי אל תוך הלילה.

'בחדרי חרדים' בתיעוד אולי אחרון מהיכל הישיבה:





















שער התלמוד צו פינוי הריסה משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד