כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

פיצוחים וברד בשישה שקלים: לייבל'ה במוצ"ש

והשבוע בלייבל'ה: הסיבה שאין מספיק חרדים בוועדה. הכתבים שלקחו את אפליית הבנות הספרדיות בחוד החנית. ועם מי תיאם אבי מימרן עמדות, בטרם עלה לשאת דברים? • וגם פינת מזל טוב מורחבת - רגע לפני שלושת השבועות

פיצוחים וברד בשישה שקלים: לייבל'ה במוצ"ש
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



פערים במורשת

לייבל'ה פותח את המדור השבוע, בתפילה ודאגה לשלומו של חבר הכנסת והחבר האישי, יגאל גואטה. האיש בעל הלב הענק והרחב שתמיד יש לו מילה טובה להגיד לכל אחד, (וגם הערה במידה וצריך). החבר שהפיח חיים בתנועה הספרדית המנומנמת נסע לאגור כוחות בפראג, וכנראה טעם דבר מה שלא היה תקין, מה שכפי הנראה חיזק אצלו את התיאוריה על האוכל האירופאי, לייבל'ה ביחד עם קהל הקוראים מקווה, שבעזרת השם יחלים בשעה טובה ומוצלחת לשמחת ידידיו הרבים.



ומחבר הכנסת שלא חש בטוב, לייבל'ה פונה לחברים בכנסת שדווקא עשו חייל השבוע, ראשית מתחיל לייבל'ה בעניינו של סגן השר מאיר פרוש ויותר נכון בעוזרו הצמוד שניאור רוזן האגדי, מהמחשב נייד הזה מנהל האיש המוכשר את ענייניו של סגן השר. ומדובר במלאכה לא קלה שכן סגן השר בימים אלו נגד נשיא המדינה, נגד הרפורמים ואפילו בחלק מהמקרים נגד ראש הממשלה בעצמו נתניהו, לייבל'ה כמובן מאחל הצלחה ומביע התפעלות מהאינטנסביות.



אם להעניק ציונים לרוזן, לייבל'ה שולף את העט 'פרקר' הכחול שלו ומעניק בקלות ציון מאה לרוזן. עשרות ראיונות הן בתקשורת הכללית והן בתקשורת החרדית שנעשו לעילא ולעילא. כל זה בזמן שידידיו של פרוש, גפני, ליצמן ודרעי - היו עסוקים בבעיותיהם הפרטיות.

ואותו רוזן עשה היסטוריה, והגיע לשבת לעיר אלעד. רוזן הגיע לישיבת תומכי תמימים באלעד, הגיע לקבלו, הדובר חיים לוריא שהגיע עם השטריימל. והתרגש עימו יחד עם כל שלומי אמוני עמך ישראל.



ורוזן לא לבד במערכה, לצידו נמצא תמיד הרל"ש הכל יכול של סגן השר, הלא הוא יהושוע טננהויז מעיר הקודש אשדוד תובת"א. לייבל'ה הצליח לתעדו בשיחה ערה במיוחד עם האיש ותקנות המזון, שלמה ברינלט.



למרות הפערים התהומיים בין מורשתו המפוארת של ח"כ מקלב (שהוא כידוע ממשיך מורשתו של ח"כ גפני) וההבדלים ממורשת ח"כ אשר, לייבל'ה הצליח לתעד מפגש נדיר בין שני אנשי הצללים של הח"כים. הראשון יהודה מנדלוביץ' שרושם לאחרונה השיגים תקשורתיים רבים לבוס שלו מקלב והכל בחיוך עדין, והשני יועץ החקיקה של אשר, יהודה כהן השנון והחריף. לייבל'ה חושף כי מי שתיווך בין השניים הוא הפוליטי של 'בחדרי' יעקב גרודקה, שהשבוע הצטרף אליהם בנסיעה מחולות השממה של העיר אלעד, אל כנסת ישראל בבירה התוססת.



ומכנסת ישראל, לייבל'ה צעד מעדנות לוועידת שהכל דיברו בה, וועידת העיתון 'מקור ראשון' שנערכה במלון הילטון בתל אביב, שם הוא שימש כנציג הבלעדי של המגזר החרדי. אלא שאז משום מקום נרשם מהפך: מענדי גרוזמן התמים, שנהג בעורמה הפעם. גרוזמן הופיע משום מקום כפי הנראה תפס טרעמפ' מהיר וביקש לקטוף את שרביט הבלעדיות החרדית מידיו של לייבל'ה. מי שהכריע בוויכוח הסוער היה בן לווייתו של גרוזמן - רובוט תמוה עטוף בחליפה של גרוזמן. ההכרעה הייתה פשוטה: לא לייבלה ולא גרוזמן יקטפו את השרביט הנחשק היום. יבוא השלישי ויכריע. ואז נכנס לאולם האיש והמיקרופון אבי מימרן.



ומימרן כמו מימרן, עשה כבוד למגזר וגער מעל הבמה המכובדת: "מדוע אין שר או ח"כ חרדי אחד שמשתתף בוועידה. היו יכולים למצוא איזה גואטה שיבוא", כך מימרן בעיצומו של פאנל סוער. לייבל'ה תוהה האם בכוונה בחר מימרן להביא לדוגמא את גואטה, ששכב באותה העת בבית החולים בפראג במטרה להסתיר את המקרה הכואב? או ששמו של גואטה נשלף ממש בדרך המקרה בתור איש שתמיד שגור על לשונו של מימרן? ואפילו יש לו פינה קבועה בתוכניתו. (בכל אופן הוא מופיע שם לרוב.) לייבל'ה אמנם יודע את התשובה - אך מנוע מלחשוף, רק אומר כי לפני הפאנל הוא נצפה עם אבי בניהו מתאם עמדות.



ממלון הילטון לייבל'ה שב לעבודתו: התמסרות מוחלטת למאבק באפליית הבנות הספרדיות. לשם כך הוא כינס את שני הארים, ארי קלמן המוכשר שמפציץ בכל שבוע כותרות ראשיות ברשת 'קו עיתונות' והשני ה'ארי' שבחבורה, ארי גלהר יועץ התקשורת של מנהל המחוז החרדי, שמפציץ בכללית. לייבל'ה ביקש מהשניים לפעול במהירות בנושא הבוער, ואכן יש תוצאות. הכותרת הראשית שהתנוססה מעל גבי עיתוני קו עיתונות, הייתה סביב נתוני התלמידות שטרם זכו לשיבוץ בסמינר. אכן, רגע של נחת וסיפוק ללייבל'ה, רגעים שמזכירים לו מדוע בחר במקצוע העיתונות.



לא בכל יום מגיע לעיר הליטאית שר בריאות גוראי, השבוע ביום חמישי נצפה השר ליצמן מגיע לרחוב יהודה הנשיא בשכונת ברכפלד, היעד: ביתו של משה רוזנגרטן מנהל מגזר חרדי בכללית, מחוז ירושלים. רוזנגרטן חגג שבע ברכות אחרון לבתו של אברהם קונסקי, שהוא מנהל שיווק ארצי למגזר החרדי בקופה. לייבל'ה ראה כי הגיעו לשבע ברכות גם ראש העיר יעקב גוטרמן, ממלא מקום ראש עיריית ירושלים יצחק פינדרוס, נחום גיטלר חבר מועצת העיר ומנהל טרם ועוד אישי ציבור רבים. לייבל'ה מברך בכל הברכות שבעולם.



הקניות בטרם מגיעה השבת הם אחד הדברים החביבים על לייבל'ה, בעיקר בגלל העובדה שבבית יש בלגן לא קטן, ואכן ביום שישי האחרון לייבל'ה יצא לבני ברק, שם פגש בחנות הידועה 'פיצוחי עפולה' את נאמן ביתו של מרן הגראי"ל שטיינמן, הרב דוד שפירא רוכש פיצוחים לשבת קודש.

הברנז'ה במרכז

המשיך לו לייבל'ה במסע הקניות שהוא לוגם ברד בשישה שקלים מחנות ידועה, בהמשך הדרך, בחנות של פרסקו פגש לייבל'ה את הרב חיים מרדכי הערץ, נאמן ביתם של גדולי ישראל. הערץ נצפה כשהוא רוכש מטעמים לכבוד שבת. לייבל'ה הבחין כי העיתון 'דער איד' הנמצא בסטנד ממול, נשאר מיותם.



ועדיין באיזור המרכז, בעיר אלעד צפה לייבל'ה במנהל לשכת ממלא מקום ראש העיר, אלעד משה רבר שהיה בבילוי בחוף הים, לאחר הבילוי הוא נצפה שהוא אוכל עם ילדיו בפיצה בעיר.



ובירושלים לייבל'ה הלך לתקן את שעון היד שלו כשהוא פוגש את רבה לשעבר של ז'נווה הגאון רבי אברהם יפה שלזינגר ואב"ד 'בצל החכמה' רוכש שעון חדש למען יוכל לחשב את זמני הדרשות כראוי לאחד הנואמים הגדולים בציבור החרדי.



בליל שישי נערך סיום מסכת בשיעור של רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, בבית אחד ממשתתפי השיעור המתגורר בסמיכות לירושלים.

המשתתפים נהנו מהתורה והוורטים שזרמו בשולחן ביו היתר על ידי יועץ ראש עיריית ירושלים אברמי קרויזר וסגן עורך משפחה הפרשן שמעון ברייטקופף.





ח"כ מיכאל מלכיאלי ועוזרו חבר מועצת העיר ירושלים אברהם בצלאל נצפו בשישי בבוקר מרימים את ילדיהם על הכתפיים במסיבת חומש בתלמוד תורה בו לומדים הילדים בשכונת נווה יעקב בירושלים.



ואיש העסקים החרדי מוטי זוננפלד הגיע בליל שישי להשתתף באירוע 'ירושלים של זהב' מעל פסגת הר הזיתים, שיזם מנהל מועצת בתי העלמין ירושלים הרב הלל הורוביץ שמצליח מעל המשוער בהחייאת הר הזיתים בשנים אחרונות.



לייבל'ה מעודד עסקנים צעירים אחד מהם הוא מענדי צימט, מצעירי העסקנים בחסידות 'תולדות אהרן' שעדיו לגדולות. לרגל פתיחת סוכנות ביטוח חדשה בשעה טובה ומוצלחת, לייבל'ה ראה כי כסגולה להצלחה רכש צימט כרטיס הגרלה לדירה - אך לצערו הרב, הוא לא זכה.



והעסקן היותר מבוגר שניהל את ההגרלה בחסידות הוא - נתן וולס שידיו רב לו בכל מה שקשור להיות מאחורי הקלעים, הגרלה שהתנהלה בצורה מסודרת ומאורגנת נצפה וולס מאחורי הרבנים ועורכי הדין.



ומי שהתחדש השבוע ברכבים חדשים הוא מנדי קוריץ האיש שלא מפסיק לעקוב אחרי כולם דרך מצלמות האבטחה התרחב, קנה ג'יפ חדש של סיאט ורכב נוסף. לייבל'ה מברך שיסע בדרכים ישרות.

על קצה המזלג מחו"ל

ומכאן למקבץ קצר שלייבל'ה מלקט לקוראיו הנאמנים מחו"ל, ראשית דיווח משדרות פריז בצרפת. שם פגש לייבל'ה בסגן עורך משפחה ויקיר המדור, אריה ארליך. שלאחר שחיתן את אחיו נסע לבדוק מה קורה עם ילדי צרפת. ארליך תפס שיחה עם האוליגרך הכבד, ר' אליש אנגלנדר. פטרונם של חסידות 'מכנובקא בעלזא' ולאחרונה גם של עוד חסידויות.



ומצרפת לחו"ל אחר לגמרי, לייבל'ה הגיע בשבוע האחרון לניו יורק לחתונת 'ספינקא' ומצא שם את המפיק האגדי של 'טיפ', מוטי רבינוביץ. יחד עם מלך הצלמים של ניו יורק, יוסי גולדברגר. המתכננים כבר את עיצוב בימת המזרח העתידית שהפכה ליוקרתית ביותר בחצרות החסידים בבורו פארק.



ועורך הדין משה אוסדיטשר שנסע ללונדון כדי לטפל בתיק חטיפה של אמנת האג, נצפה מתפנק ברכב קלאסי בשביל ביקור הבזק בן ארבעה ימים. אם ימצא חן בעיניו כנראה יקנה כזה רכב בדיוק לנכדה החדשה.



והצלמים יהודה פרקוביץ ודובי קורן, נצפו השבוע כשהם נופשים בעיירת 'לה פלאן' בהרי האלפים הצרפתיים, השניים נראו נהנים מכל רגע ורגע.



חגיגה השבוע בישיבת מיר. ראש חבורת שנגחאי במיר חצק'ל פינקל, בנו של הגאון רבי אליהו ברוך זצ"ל סגר שידוך. באירוסין הגיע לדבר ראש המדברים הרב דוד פאיירסטון בעל ה'אש דוד' ששיבח את החתן.



ברכת מזל טוב לרב ישראל משה פרידמן, נציג קהילת בעלזא במועצת העיר, לרגל שמחת נשואי נכדו בלונדון.

וברכת מזל טוב להרב ‏אברהם דייטש משב"ק האדמו"ר מצאנז ואיש אמונו, לרגל אירוסי נכדו.

והעסקן שמשחרר את כל העצורים בבתי המשפט בירושלים והאיש בעל הקשרים הרבים במשטרה ר' שמעון שישא מתולדות אהרן, חגג את הולדת בנו את הוואך נאכט ערך בליל שישי בבית אחיו יעקב אליעזר בהשתתפות רבים ובינהם הראש ישיבה של גור בערד הרב צבי ביאליסטוצקי





ואפרופו 'וואך נאכט' גם בבני ברק חגגו בליל שישי עם שמשי שטרן הדובר הבלתי רישמי של סערט ויז'ניץ לשמחה הגיע הרבי מזוטשקא, לייבל'ה תוהה האם שמשי עבר לזוטשקא?



והקמב"ץ הבלתי מעורער של 'העדה החרדית'‏ ר' יואליש קרויס, חגג השבוע את הולדת הילד ה - 17. בליל שבת האחרון הגיעו לביתו ברח' חוני המעגל 1 בשוק מאה שערים בירושלים המונים שאיחלו מזל טוב, וגם לייבל'ה היה בין החוגגים.

ועדיין ב'עדה החרדית' ובתולדות אהרן: העסקן חוצה החוגים שימען ברוין, חגג את אירוסי בת הזקונים בחתונת ענק שטרם נראתה בחסידות. חגג ברוין עם צמרת הרפואה בישראל כולל שר הבריאות ליצמן שנעזר בשירותיו של ברוין.



והאיש הכי קרוב לרבי מרחמסטריווקא - הרב יואל קלפהולץ -האיש שאם תפגשו בו לא תדברו יותר בתפילה, חגג השבוע את שמחת נישואי בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ושמחה בית נאמן כתב העיתון בכנסת יוסי טיקוצינסקי, המכונה 'טיקו' חגג את הולדת בנו בשעה טובה.

ומזל טוב אחרון, בניו יורק הנגיד ר' יעקב ראטה בעל מפעל 'מפואר' בבורו פארק, חגג את שמחת נישואי בתו בשעה טובה.
לייבלה רכילות חרדית מזל טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד