י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המשבר שפרץ בראיון ל'בחדרי'

פרסום ראשון: הח"כים יתכנסו ויגבשו עמדה לאור התנהלותו של גפני

מהלומות קרב במפלגה האשכנזית: עליית מדרגה ביחסי יו"ר 'דגל' ח"כ גפני עם ח"כי 'אגודה' • 'בחדרי חרדים' חושף, כי הח"כים החסידיים יתכנסו בצהריים כדי לגבש עמדה בנושא חוק ירושלים ולדון בדבר התנהלותו של גפני בניגוד לדעת רוב חברי הסיעה

פרסום ראשון: הח"כים יתכנסו ויגבשו עמדה לאור התנהלותו של גפני
חברי הכנסת של אגודת ישראל

חשיפת "בחדרי חרדים" - המחלוקת ב'יהדות התורה': לאור חילוקי הדעות בסיעה האשכנזית, יקיימו היום (שני) חברי הכנסת של 'אגודת ישראל', השר יעקב ליצמן, סגן השר מאיר פרוש והח"כים ישראל אייכלר ואליעזר מנחם מוזס - ישיבה דחופה בשעה 15:00, בה הם ידונו על הצעת חוק ירושלים של 'הבית היהודי' ועל התנהלותו של ח"כ משה גפני.

ל"בחדרי חרדים" נודע, כי הקש ששבר את גב הגמל, היה מכתבו של גפני ליו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, שבו הוא דרש לדחות את הדיון על חוק ירושלים, וכפי שהוחלט לבסוף אתמול (א) בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה, לדחות את הדיון בשבוע, בכדי שיהיה לגפני את הזמן להתייעץ בנושא עם גדולי ישראל.

כזכור, הדרמה בתוך 'יהדות התורה' נחשפה ב'בחדרי חרדים', לאחר שבישיבת הסיעה בשבוע שעבר סערו הרוחות, בעת שגפני דרש להתנגד לחוק של בנט, זאת כעונש על פגישתו עם הרפורמים. "בחדרי חרדים" דיווח לראשונה, כי הח"כים מ'אגודת ישראל' התנגדו לעמדו של גפני שכאמור בהמשך פעל באופן עצמאי ושיגר דרישה ליו"ר הקואליציה.

מנגד, ליצמן הבהיר בראיון ל"בחדרי חרדים" כי בכל מצב הוא וחבריו ב'אגודת ישראל' מתכוונים להצביע בעד הצעת החוק של 'הבית היהודי', הצעה שהוגשה בשנת תשע"ג על ידי ליצמן עצמו.

יצויין כי בסערה הנוכחית מול 'אגודת ישראל' - גפני מקבל גיבוי מלא מחבריו יעקב אשר ואורי מקלב, שהיו שותפים לבקשת דחיית חוק ירושלים לצורך התייעצות. לטענתם: "אנחנו לא חותמת גומי של בנט".

כאמור, היום (שני) ייפגשו חברי הכנסת של 'אגודת ישראל' ויגבשו עמדה על חוק ירושלים ועל דרכי הפעולה נגד גפני. לאחר מכן, תתקיים ישיבת סיעה של כלל הח"כים, מ'אגודת ישראל' ו'דגל התורה" שצפויה להיות סוערת במיוחד.

משה גפני יהדות התורה יעקב ליצמן נפתלי בנט חוק ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד