כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

נתניהו זועם על אונסק"ו: "מי קבור בחברון? האבות והאימהות שלנו"

אכזבה בישראל. רוב המדינות החברות בוועדת המורשת של האו"ם, הכריעו שמערת המכפלה וחברון יוכרו כאתר מורשת פלסטיני. השר בנט: "ישראל לא תחזור לשתף פעולה עם אונסק"ו כל עוד הגוף משמש כלי לניגוח פוליטי"

מערת המכפלה. צילום: פלאש90
מערת המכפלה. צילום: פלאש90



ועדת המורשת של אונסק"ו, ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם, אישרה היום (שישי) הצעת החלטה שמכריזה על העיר העתיקה בחברון ומערת המכפלה כאתר מורשת פלסטיני מוגן בעל חשיבות בינלאומית מיוחדת.

12 מדינות תמכו בהחלטה, שלוש התנגדו ושש נמנעו. הפלסטינים הוסיפו וטענו שישראל גרמה לוונדליזם ולנזק לרכוש במקום.

שגריר ישראל באונסק"ו כרמל שאמה סיכם קודם לכן עם יו"ר ועדת המורשת שההצבעה תהיה חשאית, שכן נציג מדינה ערבית הבטיח להתנגד להחלטה אם היא תהיה חשאית. אך הוא החליט לבסוף שהיא תהיה גלויה.


נתניהו. צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב: "עוד החלטה הזויה של אונסק״ו. הפעם הם קבעו שמערת המכפלה בחברון זה אתר פלסטיני, משמע לא יהודי, ושהאתר בסכנה. לא אתר יהודי?! מי קבור שם - אברהם, יצחק ויעקב. שרה, רבקה ולאה. האבות והאימהות שלנו! והאתר בסכנה? הרי רק במקומות שבהם ישראל נמצאת, כמו חברון, מובטח חופש דת לכולם. במזרח התיכון מפוצצים את המסגדים, הכנסיות, בתי הכנסת, בכל שאר המקומות - במקומות בהם ישראל לא נמצאת. אז אנחנו נמשיך לשמור על מערת המכפלה, על חופש דת לכולם, ונמשיך לשמור גם על האמת".

שר החינוך ויו"ר הוועד הישראלי לאונסק"ו נפתלי בנט אמר בתגובה כי "הצבעת אונסק"ו מבישה. הקשר היהודי לחברון קיים זה אלפי שנים. מאכזב ומביש לראות איך פעם אחר פעם ארגון אונסק"ו מכחיש את ההיסטוריה ומעוות את המציאות כדי לשרת, בצורה מודעת, את המנסים למחוק את המדינה היהודית מעל המפה. ישראל לא תחזור לשתף פעולה עם אונסק"ו כל עוד הגוף משמש כלי לניגוח פוליטי במקום ארגון מקצועי".

השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן הוסיף כי "אין סוף לצביעות. הפלסטינים ממשיכים בקמפיין ההסתה והשקרים שלהם באמצעות אונסק"ו. אונסק"ו נחשף במערומיו בהחלטה הזאת. בעוד שדאעש מחריב אתרי מורשת היסטוריים בחאלב, תדמור, מוסול ואחרות, אונסק"ו בוחר להתרכז בחברון ומערת המכפלה שלא היו, ולא יהיו תחת סכנה כל זמן שמדינת ישראל קיימת. את ההיסטוריה אי אפשר לשכתב ואי אפשר למחוק. תגובתנו תהיה לחזק ולהעמיק את החיבור שלנו לעיר היהודית בחברון".

השר וחבר הקבינט מדיני בטחוני לשעבר גדעון סער אמר כי:"מערת המכפלה שלנו. גם עוד אלף החלטות של אונסק"ו לא ישנו את ההיסטוריה וגם לא את העתיד של עם ישראל בארצו"
חברון מערת המכפלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד