ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

גראד על בית כנסת • "בגלל הרפיון בישיבות"

טיל גראד נחת על בית-כנסת בבאר שבע ב'שחרית' • רב בית הכנסת ל'בחדרי חרדים': "הטיל פגע בעמוד החזן" • ראש ישיבת גרודנא: "הטילים - בגלל הרפיון בישיבות"

ראש ישיבת גרודנא, הגרד"צ קרלינשטיין. צילום ארכיון
ראש ישיבת גרודנא, הגרד"צ קרלינשטיין. צילום ארכיון



בשעת בוקר מוקדמת תפסה האזעקה שפעלה בבאר שבע את מתפללי בית כנסת במרכז העיר, כשהם באמצע תפילת שחרית. החזן היה באמצע לומר את פסוקי דזימרה, והמתפללים נאלצו להסתופף במטבח – החדר הכי אטום במבנה בית הכנסת.

"היה לנו נס גדול", אומר הרב ישראל חדד, תושב העיר ורב בית הכנסת, בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "הזכוכית שהייתה מעל תיבת שליח הציבור התפוצצה ונפלה על התיבה עצמה. אם החזן היה נשאר שם, זה היה יכול להיגמר באסון".

עוד בנושא:
אש בדרום • גראדים באשדוד ובאר-שבע • "מרגישים כמו במלחמה"
פאניקה בדרום • רקטות נחתו בסמוך לאשדוד • אשה נפטרה מחרדה

הרב חדד מספר, כי באותן שעות בוקר העיר כולה הייתה בטראומה, "אנשים נכנסו לפאניקה מאוד גדולה. אבל כולנו מתפללים והקב"ה נמצא איתנו".

• יש לכם כוונה אולי לעזוב את העיר?

"אנחנו ממשיכים כרגיל. אף אחד לא ירתיע אותנו, אם אנחנו לא נהיה חזקים נצטרך בסוף לעזוב את המדינה. כמו שאחרי 10 דקות מאז הנפילה של הגראד המשכנו בשגרה רגילה, ככה כולם צריכים להמשיך בשגרה. בית הכנסת בו היינו הוא המקום היחיד שאפשר לומר עליו 'כי יצפנני בסוכו'. היתה לנו את השמירה המעולה והטובה שקיימת".

ועכשיו, הסיבות: למה זה קורה?

בתוך כך, התבטאות מעניינת נשמעה מבית המדרש בישיבת גרודנא באשדוד. בשיחה שמסר ראש הישיבה, הגרד"צ קרלנשטיין, לבני הישיבה דקות ספורות לאחר שנשמעה אזעקה, הוא אמר כי נפילות בטילים בדרום נובעות מכך שבימי הפורים יש רפיון מסויים בלימוד התורה.

"כמו שנאמר אם תעזבני יום יומיים אעזבך", ציטט ראש הישיבה והוסיף: "לכן בכוחם של אויבי ישראל להתגבר עלינו".

ראש הישיבה אמר עוד: "אני מקווה שלא יהיה כלום, אבל אם יהיה ח"ו יש לעשות השתדלות וללכת למקום מוגן".

הגרד"צ ביקש מתלמידי הישיבה להתחזק בלימוד עד סוף הזמן.

לאחר השיחה סיפרו בחורים כי גם ב'עופרת יצוקה', לפני שנתיים, אמר ראש הישיבה כי היא החלה בימי החנוכה, בתקופה בה בישיבות יש ימי מנוחה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד