י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הפתעה: בקוריאה לומדים יותר גמרא מבישראל

בדרום קוריאה מצויים כרכי התלמוד כמעט בכל בית • הגמרא הפכה לחלק מלימודי החובה של כל תלמיד • השגריר הקוריאני: "גילינו שיהודים מצליחים בזכות הגמרא"

לומדים גמרא. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
לומדים גמרא. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

ספק אם מישהו מכם היה מעלה בדעתו אי פעם, כי בדרום קוראה הפכו את התלמוד לחלק מתוכנית הלימוד הקבועה. אבל זו המציאות: דרום קוריאנים לומדים את סוגיות הגמרא בעמקות רבה, בדיוק כמו להבדיל אלפי הבדלות, בחורי הישיבות.

בתוכנית 'תרבות היום' של ערוץ 1, התראיין שגריר דרום קוריאה בישראל והסביר את ההבדל בין ישראל למדינה אותה הוא מייצג: כמעט בכל בית בקוריאה הדרומית ישנו תלמוד מתורגם. אך שלא כמו בישראל, גם האימהות הקוריאניות לומדות בו ומספרות מתוכו לילדיהן הצעירים.

על פי הנתונים עולה, כי בקוריאה יש יותר אנשים המחזיקים תלמוד מתורגם בבתיהם, בהשוואה לאלו המחזיקים את התלמוד בישראל.

מפתיע.

"ניסינו להבין מהו הסוד של העם היהודי?", הסביר השגריר, יאנג סאם מה. "כיצד הם מצליחים, יותר מעמים אחרים, להגיע לכאלה הישגים מרשימים? איך זה שיהודים הם כל-כך גאונים? המסקנה שהגענו אליה היא שאחד מהסודות שלכם זה לימוד התלמוד".

יאנג הסביר כי העובדה שבישראל מלמדים ילדים כבר מגיל צעיר את התורה והתלמוד גורמת לפתח אצלם יכולות גבוהות.

"ההבנה הזו הביאה אותנו למסקנה שגם אצלנו צריך ללמד ילדים תלמוד. אנחנו מאמינים שאם נלמד את ילדינו תלמוד - נוכל גם אנחנו להיות גאונים, וזה מה שעומד מאחורי ההחלטה לשלב את התלמוד במערכת הלימודים בקוריאה הדרומית".

יאנג מספר, כי גם הוא התחיל ללמוד את התלמוד מגיל צעיר, וברשותו שני סטים של התלמוד, מתורגמים לשפת ארצו. האחד- אשתו קנתה עבורו, והשני - חמותו רכשה עבורו.

"במסורת היהודית יש חשיבות לערכי המשפחה", מסביר השגריר הדרום-קוריאני. "רואים את זה גם היום, במנהג שלכם להתכנס בכל יום שישי לארוחה משפחתית. גם בארצי המשפחה מאוד חשובה. היחס למבוגר, הכבוד וההערכה שיש ביהדות לזקנים, מקבילים להערכה הגבוה שזוכים לה המבוגרים בארצי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד