כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מבריטניה לגבעת הישיבה • השגריר בא לבני ברק

שגריר בריטניה בישראל, מתיו גולד, ממשיך במסע ההיכרות שלו עם המגזר החרדי • הבוקר הגיע לישיבת פוניבז' ועיריית בני ברק ונפגש עם הרבנים והעסקנים • גלריה

השגריר עם אברך בישיבה
השגריר עם אברך בישיבה

היום (א) ביקר שגריר בריטניה, מתיו גולד בבני ברק.

השגריר נכנס למעונם של נציגי העירייה ואף ביקר בישיבת פונביז'.

במהלך הסיור הגיע השגריר אל מעונו של הגראי"ל שטיינמן שם עמד הגראי"ל בדבריו על לימוד התורה כזכות קיומו של עם ישראל בארצו ובתפוצות.

בתשובה לשאלת השגריר, בעניין החזרת השטחים השיב הגראי"ל, כי הנהגת עם ישראל בדרך התורנית היא היסוד לקיום הנבואה של "וגר זאב עם כבש", שעם ישראל יחיה בשלום ובשלווה בין כל האומות.

הגראי"ל השיב לשאלות האורח בנושאים אקטואליים והציג את העמדה התורתית לבעיות השעה בהדגישו שכל הניסיונות שנעשו לפגוע בעולם התורה לא הצליחו, ואדרבה ככל שמנסים להמעיט מכוחו הוא מתחזק ומתברך, וכך היה בכל הזמנים ובכל הדורות.

לאחר מכן הגיעה המשלחת אל היכל ישיבת פונביז' שם השגריר הבריטי ציין, כי הוא מרגיש בתפקידו שליחות להיפגש עם המגזרים החברתיים השונים, ובפגישותיו עם הנציגות החרדית הוא מתרשם לטובה.

השגריר ציין כי בניגוד לגופים לא-דתיים שעימם הוא נפגש שמנסים להציג תדמית בלתי נכונה של היהדות החרדית.

"הביקור בישיבה גרם לי לעונג רוחני", אמר השגריר. לאחר שסיים את דבריו עמד השגריר מקרוב על חשיבות לימוד התורה כחלק מרכזי מקיום עם-ישראל והוסיף, "אני עצמי מחפש חברותא בשפה האנגלית ללימודי התורה".















































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד