י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כך תבחרי את הבושם האביבי • מדריך

כל עונה והריחות שלה, כל עונה והבשמים שלה • האביב מסמל התחדדשות ורעננות • כך תתאימי את הבושם לעונה • ניחוחות קלילים ומלטפים לאביב

כך תבחרי את הבושם האביבי • מדריך



כל עונה והריחות שלה, כל עונה היא הבטחה להתחלה חדשה, על אחת כמה וכמה כשמדובר באביב.

בכל שנה מסמל האביב התחדשות ורעננות. הטבע מתעורר עם ריחות פריחה ירוקים ונפלאים, וכך גם אנחנו - מחפשים חידוש שיחבר אותנו לרעננות הנפלאה של העונה.

כל עונה והבשמים שלה, ובתחום הבישום, כמו באופנת הלבוש, יש אופנות מתחלפות ויש "מה נכון ומה לא נכון". זאת כמובן מעבר להתאמה האישית של ניחוח הבושם ומרכיביו לאישיות או לסוג העור של הנושא/ת אותו.

מאחר ובשמים טובים ויוקרתיים מיוצרים ברובם ממרכיבים טבעיים כדוגמת עלים, צמחים, פרחים, תבלינים וכו', הרי שבושם עונתי יורכב לרוב ממרכיבים המאפיינים את העונה.

למה כדאי להחליף בושם עם השינוי במזג האוויר?

לאקלים השפעה ישירה על הניחוח שמתקבל על הגוף. לדוגמא, קיימים מקרים בהם רוכשים בושם מסוים בחורף, באירופה הקרירה והמושלגת, וכאשר מגיעים איתו לארץ לא מבינים איך יכולנו לטעות כל כך. אם כן, מזג האוויר (הלחות, הטמפרטורה) משפיע על התפתחות הבושם על העור.

לכן, במדינות בעלות אקלים קר וממוזג יש העדפה לבשמים עשירים ומרוכזים יותר ( פרפיום ואו דה פרפיום),בעוד במדינות חמות ובעונות האביב והקיץ מומלצות התרכובות הקלילות יותר: או דה טואלט וגרסאות קיץ שונות לבשמים ידועים.

מסתבר כי הסבילות שלנו לריחות משתנה עם ההתחממות ואנו מעדיפים באופן בלתי מודע כמעט ריחות של ים, מים, ניקיון, עלים ירוקים וכל מה שנושא עמו זיכרון של קרירות נעימה.

באביב ובקיץ לא כדאי להיכנס לחדר עם ריח כבד או מעיק ,אלא להתאים עצמנו מבעוד מועד לעונה ולנחיריים העדינים של הסביבה....

טיפים לבחירת הניחוח האביבי

גוון בהיר: ירקרק, תכלכל או שקוף מעידים לרוב על בושם קליל ומרענן.

אם מצאתם ריח שאהבתם הסתובבו עמו מספר ימים וצפו לתגובות. פשוט אנחנו מפסיקים להריח את עצמנו לאחר כחצי שעה והריח הסופי המתקבל על עורנו יכול להיות מוערך רק על ידי הסביבה .

קיבלתם מחמאות ? נהדר הישארו עם הבושם, לא קבלתם תגובות כלל? הניחוח לא מתקבל עליכם מי יודע מה...

יוצאים לחופשה? או נחשפים הרבה לשמש? אין להשתמש בבושם רגיל המכיל רמת אלכוהול גבוהה מאחר והשמש עשויה לחמצן את הבושם ולגרום לכתמי עור.

בגרסאות הקיץ של הבשמים אין אלכוהול או שרמתו הופחתה כך שניתן להיחשף לשמש בחופשיות, כמו כן הניחוח קל יותר ומותאם לאקלים חם.

חג הפסח הממשמש ובא מכונה חג הבשמים, רשתות הקוסמטיקה נערכות לסיילים ומבצעים מטורפים בחגיגת הקניות של החג- שווה להשוות מחירים ברשתות, ההנחות עשויות להגיע עד 50% מהמחיר הרשמי והפערים בין הרשתות והפרפומריות מתבטאים, לעיתים, בעשרות אחוזים!

חוש הריח הנו החוש בעל הזיכרון הארוך ביותר, אנו מעדיפים ניחוחות המזכירים לנו ריחות נעימים מן העבר אשר מעוררים תחושות נוסטלגיות....

ניצול האביב לפיתוח חוש הריח

לצערנו, אין די חינוך להערכת ריחות ולפיתוח החוש החשוב הזה, אשר בעבר היה לו ערך הישרדותי כמו אצל בעלי חיים (מרחרחים על מנת לדעת אם המזון רעיל או לא, או האם מדובר באויב או ידיד) לכן, לרובנו אין יכולת הבחנה חדה בין ריחות, אנו מבדילים בין 3-4 ריחות בו זמנית בלבד.

להורים ולמחנכים כדאי לשחק עם הילדים משחקי ריח, למשל לכסות את העיניים ולתת להריח דברים שונים : פירות, פרחים,תבלינים, שוקולד ועוד....
משחק הניחוש הנחמד הזה מפתח ומגרה את החושים.

שחקו במשחק גם בבחירת בושם עבורכם בחנות, עצמו עיניים ורק אז רחרחו. נטרול החוש המרכזי שלנו- חוש הראיה מסייע להתרכז נטו בריחות ולהעריכם נכון יותר.

בבית, כדאי גם לפזר ניחוחות נעימים בנרות, פרחים מבושמים או להתיז את הבושם האהוב בין המצעים.

כשמזמינים אורחים כדאי לחשוב גם על הריח שתפזרו בבית ולא רק על הכיבוד...

שיהיה אביב קליל וריחני לכולנו.

• • •

אלכס דבאן – פרי היא בשמית בקבוצת שסטוביץ, המייבאת לישראל את מותגי הבישום של קלווין קליין, איסי מיאקי, ז'אן פול גוטייה, ברברי ועוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד