ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

עיסקת שבויים עם חמאס: למשפחות אין מושג

עיתון לבנוני דיווח על חתימת עסקה עם החמאס במסגרתה יושבו לישראל גופות החיילים אורון שאול והדר גולדין הי"ד, יחד עם שלושת הישראלים אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד וג'ומעה אבו גנימה. המשפחות לא קיבלו על כך דיווח

אורן שאול והדר גולדין הי"ד
אורן שאול והדר גולדין הי"ד צילום: באדיבות המשפחות



עסקת שבויים עם חמאס? עיתון לבנוני דיווח הבוקר (שבת) כי בתיווך רוסיה, מצרים ושליח האו"ם ניקולאי מלדנוב, נחתמה עסקת שבויים בין ישראל לחמאס, במסגרת זו יושבו לישראל גופות החיילים אורון שאול והדר גולדין הי"ד, יחד עם שלושת הישראלים אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד וג'ומעה אבו גנימה.

ומה בתמורה? ישראל תשחרר את כלל אסירי עסקת שליט שנעצרו שוב. בחמאס דורשים גם את שחרורם של חברי פרלמנט פלסטינים הכלואים בישראל וכן אסירות ובני נוער.

על פי הדיווח, "ישראל אישרה את השלב הראשון בעסקה" במסגרתו חמאס ישלח לישראל תיעוד וידאו של השבויים ומצבם. על פי הדיווח בחדשות 2, מפגש המו"מ האחרון הסתיים אתמול (שישי) בסביבות השעה 21:10 ללא הסכם ותוצאות, למרות שנרשמה אופטימיות זהירה בחמאס - שם קיוו שהשיחות יסתיימו כבר במהלך סוף השבוע. השלב השני בעסקה, יהיה ככל הנראה דרישה של חמאס שחרור רשימה של אסירים פלסטינים, ובהם גם מרואן ברגותי ואחמד סעדאת.

"ישראל הסכימה לשחרר את כל אסירי עסקת שליט שנעצרו מחדש, מלבד 53 ובהם נאיל ברגותי, שכן יש עניין שאלה יישארו לשלב האחרון – אולם חמאס מסרב לתנאי זה" דווח הבוקר ביומון הלבנוני אל-אח'באר המקורב לחזבאללה.

עם זאת, בני משפחות השבויים אמרו כי לא קיבלו דיווח רשמי על כך ושמעו דיווחים רק בכלי התקשורת. "אנו ממשיכים לשאת תפילות לשובו של הדר" מסרו משפחת גולדין. "אנחנו ממשיכים במאמצים שלנו לשכנע את ממשלת ישראל לשנות את המשוואה ולהפוך את האחזקה בחיילי צה"ל ובאזרחי ישראל מנכס לנטל עבור חמאס". בני משפחתו של אורון שאול הוסיפו כי "בשבועות הקרובים אזרחי ישראל יציינו שלוש שנים למבצע צוק איתן אך עבורנו המבצע לא הסתיים ומאז חיינו הפכו לגיהנום. כמו שידעת לשלוח אותו על נגמ״ש להגן על אזרחי ישראל כך תדע גם להשיב אותו הביתה".
הדר גולדין אורן שאול חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד