י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הגנרל האדמו"ר פרש מצה"ל: "לעשייה חינוכית"

חודשיים לאחר שמונה לאדמו"ר במקום אביו, תא"ל הרב הושע פרידמן סיים בשבוע שעבר את שירות הקבע בצה"ל, כאשר התפקיד האחרון בו שימש היה קצין המילואים הראשי בצה"ל

האדמו"ר הקצין בהלווית אביו. צילום: שוקי לרר
האדמו"ר הקצין בהלווית אביו. צילום: שוקי לרר



חודשיים לאחר שמונה לאדמו"ר במקום אביו, תא"ל הרב הושע פרידמן (57) סיים בשבוע שעבר את שירות הקבע בצה"ל, כאשר התפקיד האחרון בו שימש היה קצין המילואים הראשי בצה"ל.

את הקריירה הצבאית החל האדמו"ר מפאשקאן שגדל במשפחה חסידית ציונית, כלוחם בגולני, והשתחרר כסמ"פ. אלא שאז פרצה מלחמת לבנון הראשונה. "בגלל שלא בחרתי בקריירה צבאית ונשארתי קצין זוטר בדרג שדה מסתער", סיפר לאתר צה"ל, "יצא לי להילחם הרבה. גם בגיל 47 לחמתי כמו כל חייל - כמילואימניק עם שישה ילדים". לבקשת מפקדיו, חזר לצבא כמ"פ בגולני יחד עם קבוצת נערים אותם הדריך באזרחות, ולאחר שהשתחרר בשנית, שירת בשרשרת תפקידים בחטיבת המילואים כרמלי, ממ"פ ועד למח"ט, ובבקשת הרמטכ"ל - התמנה לקצין המילואים הראשי.

"זה שבסוף יצאתי גנרל בצבא, זה לא משהו שהיה קורה בקונסטלציה אחרת, זו מעולם לא הייתה חדוות נפשי, אבל זו ללא ספק הייתה זכות גדולה - לתרום למדינה ולהכיר את האנשים הנהדרים שמתנדבים למילואים" אמר האדמו"ר. לדבריו, אחד מההיבטים המרכזיים אליהם התחבר במהלך שירותו הוא הפן האנושי והקשר המיוחד שקיים בין המשרתים בצה"ל: "אני מאוד אוהב את החברות, את הרעות, את אחוות הלוחמים ואת האינטראקציות שהצלחתי ליצור כמפקד. כל אלו יצרו הפרייה הדדית ותורגמו לאפקטיביות מבצעית".

בשבוע שעבר סיים תא"ל בן שלום את תפקידו, וכעת הוא מתכנן לחזור למכינה ולעשייה החברתית והחינוכית אותה הוא כל כך אוהב. ובאשר לקאמבק צבאי - הוא לוקח נשימה עמוקה לפני שעונה: "אני רוצה להגיד שאני יוצא סופית לאזרחות, אבל כבר אמרתי את זה כמה פעמים בחיי…".
אדמור קצין פאשקאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד