כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

קרית הרצוג מחתה "אותו רשע מפנה ישיבה"

המתקפה על זייברט הופכת קשה. מאות השתתפו בתפילה בליל שבת בישיבה המיועדת להריסה, רב השכונה כתב דברים קשים על ראש העיר

זייברט. צילום: פלאש 90
זייברט. צילום: פלאש 90



מאות השתתפו בתפילה בליל שבת בישיבת 'שער התלמוד' בקרית הרצוג המיועדת להריסה על ידי עיריית בני ברק. זאת אחר יממה סוערת בה נישאו נאומים קשים מצד רבני בישיבה ובישיבות סמוכות, ותמיכת 'דגל התורה' במאבק נגד זייברט. לשיא הגיעה התמיכה כשגם ח"כ משה גפני סגניו של ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין והרב מנחם שפירא הגיעו למקום לתמוך בישיבה.

תושבי השכונה התאספו יחד עם התלמידים לאור קריאת רב השכונה הגאון רבי יהודה אריה שוורץ רב השכונה שכינה את ראש העיר במכתבו 'אותו רשע'. במקביל ברחובות העיר הופצו כרוזים המשווים בין מקרה ערד אז חיללו בית כנסת וראש העיר זייברט אירגן מחאה בבני ברק, לפינוי הישיבה.

במכתבו כותב הרב "כאשר השבוע פרשת "מה טובו" כמעט שנתקיימה מחשבתו של אותו הרשע לבטל בית מקדש מעט מישראל, בית המדרש גדול לתורה ולתפילה, ה"ה ישיבת "שער התלמוד" בראשות ידידנו הג"ר יצחק ברוורמן שליט"א , המרביץ תורה ויראה במקום זה שנים רבות".

"כעת הוצאה גזירת הבג"ץ - הם הערב רב השולטים על עם ישראל בעקבתא דמשיחא – לפנות ולהרוס את המקום , מצוה רבה להתחזק בתפילה להעביר את רוע הגזירה , לשם כך נתאסף תושבי השכונה, כל החרדים לדבר ד' ,להתפלל תפילת ערבית של ליל שבת פ' בלק בביהמ"ד ישיבת "שער התלמוד" ברב עם, והן קל כביר לא ימאס תפילת רבים, וקרובה ישועתו לבוא".

"והיות שידוע מהספה"ק ששיחה בטלה בתוך בתי כנסיות ובתי מדרשות היא הגורמת להם ליפול לידי עובדי ע"ז ר"ל , לכן יזהרו מאוד כל מתאספים למען כבוד שמים לשמור על קדושת המקום , שלא לדבר שום שיחה בטלה בתוך ביהמ"ד אף לא במה שקשור לגזירה הנוראה הנ"ל, ונזכה שעל ידינו יתגדל ויתקדש שמי-ה רבה, אכי"ר".

בינתיים ממשיכים בחורי הישיבה להתכנס בשטח הישיבה ולהיערך לקראת פינוי אפשרי. כזכור, ביום שישי פרסמנו כי רב בישיבה קרא לנהוג באלימות במידה ופינוי יתממש. ב 1.00 לפנות בוקר בני הישיבה ותומכיה מוזמנים לסעודת מלוה מלכה בבית המדרש
ישיבת שער התלמוד קרית הרצוג הריסה חנוך זייברט הרב שוורץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד