י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

קריסה שקטה ודרמטית: חומות ההגנה סביב הזוג נתניהו מתמוטטות

יש מי שטוען כי עד סוף החודש תצא בת קול שתחולל כאן סערה גדולה. הסימנים המעידים הולכים ומתרבים. סימני־דרך

נתניהו. צילום: אוליבר פיטוסי - פלאש 90
נתניהו. צילום: אוליבר פיטוסי - פלאש 90



אין גבול כידוע לזעם הקדוש של בני הזוג נתניהו ואין תחתית שהשניים הללו לא יירדו אליה בהתהדק חבל החקירות על צווארם. את הדוגמה האחרונה קיבלנו השבוע בתגובה שפורסמה מטעמם של ראש הממשלה ורעייתו לידיעה בערוץ 10, לפיה פרקליט המדינה, שי ניצן, צפוי לתמוך בהגשת כתב אישום נגד שרה בפרשת המעונות.

"בושה וחרפה שמדליפים הדלפה מתוזמרת כזו בזמן ביקור היסטורי של ראש ממשלת הודו בבית רה"מ בירושלים", נזפו ביבי ושרה באמצעות דובר בערוץ שסרח, "ובושה עוד יותר גדולה תהיה אם באמת יומלץ להעמיד לדין את רעיית רה"מ, בגין כמה כוסות תה שהגישה מטפלת לאביה המנוח של הגברת נתניהו, שמואל בן ארצי ז"ל, על ערש דווי".

נו באמת עו"ד ניצן, א־ביסלע תה ופכסם לטבילה, כולה. על זה מתקטננים? כדאי להעמיד דברים על דיוקם. על פי החשד, כל הוצאותיה של המטפלת הפרטית שסעדה את האב הישיש הושתו על קופת המדינה. בני הזוג שידיהם קצרות וכיסיהם נמוכים, אינם מכירים דרך אחרת, זולת להשית, להשית.

תיק המעונות כולל גם את הריהוט שנרכש עבור המעון הרשמי בבלפור והגיע דרך פלא לווילה הפרטית בקיסריה; את פרשת החשמלאי, אבי פחימה, חבר מרכז הליכוד שהמשפחה העסיקה בביתה בקיסריה בניגוד לנהלים; וככל הנראה גם עניינים כספיים שקשורים ברישומי הזמנת מזון יקר ממסעדות, על חשבון המדינה כמובן, עבור אורחים מחו"ל כביכול.

המכנה המשותף לכל הצחנה (לכאורה) הזו הוא קמצנות כרונית. בעטיה מתגבשת במשטרה המלצה חד־משמעית על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בתיק 1000, הוא תיק טובות ההנאה מארנון מילצ'ן ואולי גם מבעלי הון אחרים. ביום שישי שעבר פרסם גידי וייץ ב"הארץ" כי מתחזקות הראיות נגד נתניהו בשני התיקים, 1000 ו–2000 (פרשת השיחות עם מו"ל קבוצת "ידיעות אחרונות", נוני מוזס). המלה "שוחד" הופיעה בפרסום זה, כמו גם בדיווחים אחרים בשבועיים האחרונים.

ההדלפות הללו מלמדות כי חרף ההנחה הרווחת בקהילת הטוויטר הנרגנת, לפיה החוקרים והפרקליטים גוררים רגליים במתכוון — החקירות מתנהלות כל העת, בכמה זירות. עדים מוזמנים ומתושאלים בארץ ובחו"ל, והתכונה רבה. יש מי שטוען כי עד סוף החודש תצא בת קול שתחולל כאן סערה גדולה. הסימנים המעידים הולכים ומתרבים. סימני־דרך.

השבוע הופיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בכנס לשכת רואי החשבון באילת. "החקירה (בתיקי ראש הממשלה, י"ו) מתקדמת במקצועיות ובמרץ רב", הוא אמר, "חוקרי המשטרה (...) ממשיכים לפעול לאיסוף מסמכים, לגביית גרסאות מעדים בארץ ומחוצה לה, לביצוע ניתוח של נתונים כלכליים ולבירור עובדות נוספות שלא אפרט".

על עמדתם של החוקרים בתיקי בנימין נתניהו למדנו מזמן. הם סבורים שיש אש. לא מכבר פורסם שגם הפרקליטה המלווה את צוות החקירה, ליאת בן ארי, מתייחסת לתיק 1000 בחומרה הראויה, והשבוע נפלה לבנה נוספת מהחומה, בפרסום אודות תמיכתו המסתמנת של ניצן בהגשת כתב אישום נגד שרה.

לכך חייבים להוסיף את הזירה התקשורתית שגם בה מעטה הגנה מרכזי כבר אינו הדוק כשהיה. הצינה הנושבת בין ראש הממשלה לפטרונו והמממן של ביטאונו, איל הקזינו, שלדון אדלסון, קיבלה ביטוי פומבי לפני כשבוע בטקס חנוכת החוג לרפואה באוניברסיטת אריאל והיא נראית בתכיפות הולכת וגוברת מעל דפי החינמון "ישראל היום".

כך או כך, אחת אחרי השנייה, חומות ההגנה סביב בני הזוג מתמוטטות בזו אחר זו, לרוחב החזית. זוהי קריסה אטית ושקטה, אבל סימולטנית, שיטתית ודרמטית.
בנימין נתניהו שרה נתניהו ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד