כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

גפני ניצח: ראשי הקואליציה קיבלו את דרישתו

לאחר שעקף את ליצמן ודרש שלא לעלות לדיון את הצעת חוק ירושלים של בנט, ראשי הקואליציה קיבלו את דרישתו של גפני

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



בישיבת ראשי הקואליציה שהתקיימה הבוקר, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ביקש לדחות בשבוע את הדיון שהיה צפוי להתקיים היום בוועדת השרים, על חוק ירושלים המאוחדת של 'הבית היהודי'. ראשי הקואליציה קיבלו פה אחד את בקשתו.

בנוסף, ראש הממשלה אמר באופן הברור כי חוק הלאום הוא חוק שהוא מקדם במשך שנים ומדובר בחוק של הליכוד - לכן מי שיוביל אותו יהיה הליכוד. סוכם שתוקם ועדה שמי שיוביל אותה יהיה איש ליכוד.

כזכור, הבוקר פורסם ב"בחדרי חרדים" כי יממה לאחר הריאיון של שר הבריאות יעקב ליצמן ל"בחדרי חרדים", שבו הוא הבהיר כי בכוונתו לתמוך בהצעת חוק ירושלים של השר נפתלי בנט, זאת גם אם ח"כ משה גפני וחבריו ב'דגל התורה' יצביעו נגד – בהוראת רבותיהם, גפני שיגר מכתב ליו"ר הקואליציה דוד ביטן שבו ביקש שלא לעלות את החוק לדיון ללא אישור והסכמה.

גפני כתב: "בהמשך לשיחתנו אודות חוק יסוד - ירושלים בירת ישראל (תיקון רוב מיוחס), מבלי להביע עמדה על החוק עצמו, ומכיוון שמדובר בחוק יסוד ועל פי ההסכם הקואליציוני הנני מבקש דיון על חוק זה כמתחייב מן ההסכם ולא להביא לאישור מבלי הסכמה".

כאמור, פנייתו של גפני באה לאחר שהצעת החוק מעוררת המחלוקת הייתה צפויה לעלות היום לדיון בוועדת השרים, בדרך לחקיקה בהמשך השבוע. כאמור, התנגדותו של גפני, הביאה לדחיית הדיון בשבוע.

כזכור, הצעת החוק של בנט מבקשת כי כל העברת שטח בירושלים - תדרוש רוב של 80 חברי כנסת. בימים האחרונים, בנט והשר זאב אלקין גיבשו מתווה שמקובל גם על הליכוד וגם על הבית היהודי, זאת לאחר שבשבוע שעבר, ראש הממשלה בנימין נתניהו הטיל וטו על העברת הצעת החוק בוועדת השרים. כאמור, הדיון נדחה בשבוע.
חוק ירושלים משה גפני בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד