י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חזן על הפרקליטות: "צריכים לשבת מאחורי סורג ובריח"

בית המשפט החמיר הבוקר בעונשו של אורן חזן שנתפס נוהג במהירות 142 קמ"ש בכביש בו מותר לנהוג במהירות 90 קמ"ש • חזן בתגובה: "חלק מהאנשים בפרקליטות צריכים להיות מאחורי סורג ובריח"

אורן חזן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אורן חזן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



אורן חזן נגד הפרקליטות: הוחמר עונשו של חבר הכנסת חזן שנתפס נוהג במהירות 142 קמ"ש בכביש בו מותר לנהוג במהירות 90 קמ"ש.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע בשבתו בערכאת ערעור, קיבל הבוקר את ערעור הפרקליטות, החמיר את העונש שהוטל על ח"כ אורן חזן בבית המשפט לתעבורה, וגזר עליו 4 חודשי פסילה, מהם חודש פסילה בפועל, שירוצה בחופף לתקופת הפסילה המינהלית שהוטלה עליו, וכן 3 חודשי פסילה על תנאי למשך שנתיים.

בתגובתו של חזן שפורסמה ב'וואלה! חדשות' נאמר: "חלק מהאנשים בפרקליטות צריכים להיות מאחורי סורג ובריח".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בדצמבר 2016 נתפס ח"כ חזן כשהוא נוהג בכביש 90 במהירות של 142 קמ"ש, כשהמהירות המותרת בכביש זה הינה 90 קמ"ש. בית המשפט לתעבורה באילת התחשב בעונש הפסילה המינהלית בת 30 יום שהוטלה על ח"כ חזן, והסתפק בהטלת קנס בלבד בסך 1500 ₪, ללא הטלת עונש נוסף של פסילה בפועל או פסילה על תנאי.

בהתחשב בחריגה ממהירות הנסיעה המותרת ובכך שמדובר בכביש 90, הגובה קורבנות בתדירות גבוהה, וכן בשים לב לעברו התעבורתי של ח"כ חזן, הכולל 10 הרשעות קודמות, 5 מהן בגין עבירות מהירות, ערערה המדינה על קולת העונש.

בדיון בערעור שהתקיים היום הציגה המדינה פסקי דין בהם הוטלו עונשי פסילה הנעים בין 3 ל-6 חודשים בפועל, אך הבהירה שהיא אינה דורשת להטיל על חזן עונש חמור ממה שדרשה המשטרה בביהמ"ש לתעבורה.

בפסק הדין, ציין בית המשפט כי המהירות בה נהג חזן הינה חריגה ומסוכנת, וקבע כי אכן יש מקום להטלת עונשי פסילה ממשיים כפי שנפסק לא אחת. בהתאם לזאת, הוא קיבל את ערעור המדינה, תוך שהוא מבהיר כי אין דרכה של ערכאת הערעור למצות את הדין, והטיל על ח"כ חזן - בנוסף לקנס שקיבל בביהמ"ש לתעבורה - 4 חודשי פסילת רישיון נהיגה – מהם חודש אחד בפועל, בחופף לתקופת הפסילה המינהלית שהוטלה עליו, ובנוסף 3 חודשי פסילה מותנים למשך חודשיים ימים.

מפרקליטות מחוז דרום נמסר בתגובה: "אף אם מבחינה מעשית לא יידרש ח"כ חזן לרצות עונש פסילה נוסף, שכן סיים לרצות את הפסילה המינהלית, הרי שמפסק הדין עולה מסר ברור וחשוב, ולפיו יש להחמיר עם מי שנוהג במהירות חריגה והוא בעל עבר תעבורתי, בלא כל קשר לזהות הנאשם, ולהטיל עליו עונשי פסילה מוחשיים בדמות פסילה בפועל ופסילה על תנאי ואין מקום להסתפק רק בקנס כספי".
אורן חזן בית המשפט נהיגה במהירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד