כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פרשת החיידר בת"א • שנה לאחר פרוץ הפרשה: ביהמ"ש גזר את דינם של המלמדים

שנה לאחר התפוצצות פרשת ההתעללות בחיידר בתל אביב שזיעזעה את הציבור החרדי, בית המשפט המחוזי בת"א גזר את דינם של חמשת המלמדים, לאחר שהורשעו בהכאת קטינים בתלמוד התורה בו לימדו • המלמדים נוקו מחשדות לתקיפה

המלמדים לאחר המעצרם בבית המשפט. צילום: רועי אלימה, פלאש 90
המלמדים לאחר המעצרם בבית המשפט. צילום: רועי אלימה, פלאש 90



פרשת המלמדים: שנה לאחר מעצרם, הגיע גזר הדין. עבודות שירות ופיצויים נגזרו על חמישה מהמלמדים שהואשמו בתקיפת תלמידים בתלמוד תורה בתל אביב.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' לפני כשישה חודשים, פרקליטות מחוז תל אביב חתמו על הסדר טיעון עם חמישה מהמלמדים, לפיו הם ירצו עבודות שירות בלבד ולא יוטל עליהם עונש מאסר. היום (ראשון) בית משפט המחוזי בתל אביב קיבל את ההסדר.

חשוב לציין כי עם פרוץ הפרשה, היא דווחה תחת כותרת פרשת התעללות ותקיפת ילדים בין היתר על רקע מע"מ, אך בסיכום רק אחד מששת המעורבים, עדיין חשוד במע"מ.

חמשת הנאשמים הורשעו היום בהתעללות ותקיפת קטינים. על ישראל חיים שפירא נגזרו ארבעה חודשי מאסר שיומרו בעבודות שירות בעמותת 'בית לשובע' ופיצוי של 10,000 ש"ח ל-10 המתלוננים. על חיים פישגרונד נגזרו 250 שעות לציבור בעזר מציון. על משה הירש נגזרו ארבעה חודשי מאסר שיומרו בעבודות שירות במועצה הדתית אשדוד ופיצוי של 3,000 ש"ח שיחולקו ל-3 המתלוננים.


המלמדים בדיון ראשון להארכת מעצרם. צילום: אלי שלזינגר

על מנחם אלברשטיין נגזרו 400 שעות לציבור בעזר מציון ופיצוי של 11,000 ש"ח שיחולקו ל-11 המתלוננים. על אברהם פנחס דייטש נגזרו 5 חודשי מאסר שיומרו בעבורות שירות במועצה הדתית אשדוד ופיצוי של 6,000 ש"ח שיחולקו בין ששת המתלוננים.

מעבר לעבודות שירות או שעות לציבור, נגזרו על חמשת הנאשמים חצי שנת מאסר על תנאי במידה ויעברו על אחת העבירות בהן הורשעו, תוך שלוש שנים, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי'.

על פי כתב האישום המקורי, החמישה הואשמו בעבירות של אלימות פיזית ונפשית, שאופיינה באכזריות, השפלה והטלת אימה, תוך ניצול יחסי התלות והמרות בין הנאשמים לבין הקטינים. במסגרת הסדר הטיעון, אישומי ההתעללות הוסרו ונותרו אישומים של תקיפה הגורמת חבלה של ממש ותקיפה.

ההליך המשפטי נגד חשוד שישי שהוא למעשה הנאשם המרכזי, טרם הסתיים והוא ירצה ככל הנראה עונש מאסר בפועל. כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', התנהל הליך גישור בעניינו בו הציעו כי הוא ירצה 16 שנות מאסר, אולם בנתיים ההליך לא הבשיל דיו מאחר והוא כופר בכל. "אין בתיק הזה הסדר טיעון, מרשי טוען לחפות בלתי מסוייגת ואנחנו נילחם על חפותו כדרכנו בקודש" אמרה ל'בחדרי' פרקליטתו עו"ד טלי גוטליב. "אנחנו תוהים איך זה שהפרקליטות מגיעה להסדר טיעון מקל באופן מופלג, עם נאשמים אחרים שהודו בהתנהגות אלימה וסדיסטית ומסיימת את עניינם בעבודות שירות".
הסדר טיעון גזר דין בית המשפט חיידר תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד