י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרטים חדשים על טביעת הלברנץ במקסיקו

יום אחר הדיווח שהכה בתדהמה ולפיו מנהיג כת 'לב טהור' הקיצונית בן ה-54, ששהה עם אנשיו במקסיקו, טבע בנהר מקומי - מתפרסמים פרטים חדשים • יוסף, תושב הקהילה החרדית במקסיקו ל'בחדרי': "הם גרים ב'סוף העולם', אין מי שילחם בשבילם"

הלברנץ. צילומסך מתוך תחקיר 'המערכת'' רשת ערוץ 2
הלברנץ. צילומסך מתוך תחקיר 'המערכת'' רשת ערוץ 2



פרטים נוספים על טביעתו של מנהיג כת 'לב טהור' בנהר. בדיווחים המקומיים צויין כי טביעתו של שלמה ארז הלברנץ בן ה-54 אירעה אחר שהחליק, נפל אל הנהר ונסחף בזרם חזק. לא מצוין כי הגיע למקום כדי לטבול לפני שבת, אך אנשיו לא שיתפו פעולה עם הרשויות, ועל כן אפשר והפרטים המלאים חסרים או אינם מדויקים.

המקרה אירע ביום שישי בסביבות השעה 4 אחר הצהריים בשעון המקומי. גופתו נסחפה עם זרמי המים ובין הסלעים מאות מטרים, ונמשתה רק אחר יותר מקילומטר על ידי צוות חילוץ והצלה מקומי.

"האנשים שהיו שם סרבו לדבר איתנו, הם כל יום היו מגיעים לטבול בנהר, ולאחר מכן להתפלל על שלום העולם" כך תיאר הכתב המקסיקני באתר שבו פרסם את המקרה.

מיקום הטביעה בנהר שוג'ובל באוניון ג'ואראז בעיר גבול, בה נמצאים מהגרים רבים, ועל כן בתקשורת המקומית מתייחסים לאנשי הקהילה ולרב הטובע כמהגר - שכן, כזכור כפי שדווח אמש ב'בחדרי' לפני 4 שבועות, הלברנץ הרים עוגן מגואטמלה וערק למקסיקו, אחר שגם הרשויות בגואטמלה הצרו צעדי הקהילה, לטענתם בעיקר בעקבות פניות מגורמים רמי דרג מישראל.

החקירה מתנהלת בדרג מעט גבוה יותר מקציני משטרה מקומיים, והגופה נשלחה לנתיחה.

חשדות הרשויות המקומיות גברו אחר שאנשי קהילתו ובני משפחתו של הלברנץ, סירבו לשתף פעולה ולספק מידע ונתונים לרשויות - כך על פי הדיווחים המקומיים.

הם הודיעו להם כי הגופה נלקחת לטיפול השירות הרפואי-משפטי. על פי הדיווח, רשויות החוק ינתחו את הגופה, ורק לאחר מכן יאשרו למשפחתו לזהות את הגופה.

יצויין כי מספר ישראלים שקרובי משפחותיהם נמצאים בידי 'לב טהור' מנהלים בשנים האחרונות קרב עיקש, תקשורתי משפטי וציבורי, בנוגע לכך שעל הרשויות בישראל לדאוג לאזרחים ישראלים שחברים בקהילה, כיוון שלטענתם מדובר בכת.

מקום הטביעה במדינת צ'יאפס, וככל הנראה המקום החדש בו השתכנה הקהילה הנודדת, נמצא במקום מבודד מכל קהילה יהודית. המרחק ממקסיקו סיטי שם ישנו ריכוז גדול של יהודים, הוא 12 שעות נסיעה ממקום מושבם.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' מספר יוסף, חרדי מהקהילה במקסיקו סיטי "אצלינו לא היו נותנים לנתח את הגופה, כאן יש קשרים עם הרשויות. שם זה סוף העולם, אין מי שילחם בשבילם. העיתונים הגדולים בכלל לא דיווחו על זה, כי יש פה במדינה הרבה מקרי טביעה, רק העיתונים המקומיים והאתרים המקומיים".
הלברנץ טבע למוות מקסיקו לב טהור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד