ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

ניצחון לליצמן: בג"צ דחה את דרישת הורי הילדים החולים מהדסה

ניצחון למשרד הבריאות בבג"צ: בית המשפט העליון הכריע שאין עילה לפתוח מחלקה המטו-אונקולוגית נוספת בבית החולים שערי צדק בירושלים. בג"צ אינו מתנגד להצעה ששלושה רופאים מהדסה יוכלו לעבור לבית החולים השני. אוהל המחאה יפורק

מחאת ההורים בגן סאקר. צילום: קובי הר צבי
מחאת ההורים בגן סאקר. צילום: קובי הר צבי



ניצחון למשרד הבריאות בבג"צ: בית המשפט העליון הכריע הערב (א') שאין עילה לפתוח מחלקה המטו-אונקולוגית נוספת בבית החולים שערי צדק.

בכך בית המשפט העליון החליט לאמץ את עמדת משרד הבריאות. שלושה רופאים יוכלו לעבור לבית החולים המקביל.

לאחר דיון ומאבק ציבור ממושך, בג"ץ הכריע לא תפתח מחלקה חדשה וכי יאומץ המתווה שהציע השופט בדימוס אליקים רובינשטיין לפיו יקלטו שלושה רופאים בנוהל מצומצם בשערי צדק, שם הם יוכלו לטפל בילדים בהם טיפלו בעבר בהדסה.

"הסבל והמצוקה שהביעו לפנינו ההורים שילדיהם נאבקים במחלה הארורה נוגעים ללב", נכתב בהחלטה, "ואנו משוכנעים כי הם חותרים להשגת הטיפול המיטבי עבור ילדיהם. סברנו כי במסלול של גישור אותו ינהל המשנה לנשיאה (בדימוס) א' רובינשטיין ניתן יהיה להגיע לתוצאה אופטימלית, ואכן נעשו מאמצים גדולים להגיע לפתרון מוסכם, אך משהדבר לא נסתייע, לא היה מנוס מדיון והכרעה לפי שורת הדין".

ההורים שתמכו במאבק בעד המחלקה החדשה, הודיעו שיפרקו את מאהל המחאה שהקימו בגן סאקר. "המדינה הפקירה אותנו. ואנחנו מפרקים את אוהל המחאה, אין לנו כסף לממן אותו".


משרד הבריאות הודיע: כי הינו "מקבל את הכרעת הדין של בגץ וימשיך להיות מחוייב למתווה שהוצע על ידי בגץ. משתם הפרק הכואב הזה במערכת הבריאות, אנו קוראים לכל הצדדים להמשיך לחזק את המחלקה בהדסה כדי שתהיה חזקה, מקצועית ומובילה".

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע: "מודה לשופטי בגצ שהביאו להכרעה בפרשה הכאובה הזאת. ליבי וראשי נתונים לטובת הילדים ובריאותם ונעשה כל מאמץ שיקבלו את הטיפול הטוב ביותר ונמשיך לפעול לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית".
ליצמן שערי צדק משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד