א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

רוכבי האופניים מעצבנים? יש פתרון הזוי

בישיבת ועדת הבטיחות בדרכים של עיריית בני ברק, הציע יו"ר הוועדה רובינשטיין להוציא את האוויר מגלגלי האופניים

הרב רובינשטיין. צילום: יעקב נחומי
הרב רובינשטיין. צילום: יעקב נחומי



לא תאמינו: מ"מ ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, שלף פתרון לא שגרתי ותמוה נגד הילדים רוכבי האופניים החשמליים על מדרכות העיר בני ברק: הוצאת האוויר מגלגלי האופניים, לרוכבים על המדרכות.

ישיבת ועדת הבטיחות בדרכים של עיריית בני ברק, שהתכנסה ביום חמישי האחרון, הציע יו"ר הוועדה רובינשטיין את ה"הצעה המעשית" הבאה: "ישנה הצעה מעשית, שאין בה עלות כספית, והיא הוצאת האוויר מגלגלי האופניים לאלו שרוכבים על המדרכות, וזאת, כמובן, לאחר בדיקת ההיבט החוקי של העניין".

רובינשטיין שיוזמתו גררה הרמת גבות מצידם של חברי הועדה, הוסיף כי "השבוע ראיתי רוכב אופניים שלוקח ילדים ברתמה, אך נוסע ברחוב דונולו, בניגוד לכיוון התנועה", לדבריו, "אני סבור, כי אם יתאפשר יישום ההצעה להוצאת האוויר מגלגלי האופניים, לרוכבים שלא כחוק, יתכן שיהיו כאלו שיטענו שזו נוקשות של הפקחים, אך עדיף לנהוג בדרך זו מאשר להשאיר את המצב הנוכחי שהינו מופקר ומסוכן".

בתגובה השיב חבר הועדה יצחק רוזנגרטן כי "לפני שניגשים לפעילות אכיפה כהוצאת האוויר מהגלגלים, יש ליידע קודם לביצוע את הציבור, ולאחר ההסברה והפרסום בנושא להפעיל את הפיקוח העירוני והשיטור העירוני".

לדבריו, "צעירים רוכבים על אופניים רגילים וחשמליים, מבלי להקפיד על חוקי התנועה, עקיפה בפראות, אי עצירה, ותופעות אלו גורמות לנהגי כלי רכב שנכנסים לפאניקה. מארגון "עזר מציון", נמסר לי ,כי חצי מהילדים שנפגעו בדרכים אלו הינם רוכבי אופניים בניגוד לחוק".

"מדובר ברכיבה בלי רישוי, חוסר תאורה, חוסר ביטוח. המצב, בשלב זה, הוא בבחינת הפקר, ולדעתי, הנושא הוא חמור, ואם יש צורך על העירייה להוסיף פקחים לאכיפה", הוסיף רוזנגרטן.

את תגובתו של רובינשטיין לא היה ניתן להשיג.

הפרוטוקול מהישיבה



אברהם רובינשטיין אופניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד