ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

סערת הזריקות בשוק • הרב יברוב ממשיך להורות: "אסור לאכול עופות בכשרות 'העדה החרדית'"

סערת טריפת העופות בצומת הגידים, שהתחדשה בשבועות האחרונים לאחר פגישת שר החקלאות במעונו של גאב"ד 'העדה', ממשיכה לעורר הדים במערכת הכשרות • הגאון רבי נחום יברוב: "דבר לא השתנה. אסור לאכול עופות בכשרות 'העדה החרדית'

הרב נחום יברוב במשחטה
הרב נחום יברוב במשחטה צילום: באדיבות המצלם



סערת טריפת העופות בצומת הגידים, שהתחדשה בשבועות האחרונים, ממשיכה לעורר הדים במערכת הכשרות.

כזכור, הסערה התחדשה לאחר פגישת שר החקלאות אורי אריאל במעונו של גאב"ד 'העדה החרדית' הגריו"ט וייס, ובה ביקש הגאב"ד מהשר כי משרדו יאפשר להפסיק את הזריקות. הפגישה הוכיחה למפרע כי 'העדה החרדית' מצדדת כי הזריקות בשוק - כפי שנוהגים במערכת הכשרות של 'העדה' - עלולות להטריף את העופות.

מי שעורר את הסערה בעבר, הוא השוחט המפורסם הגאון רבי נחום יברוב, שהשבוע נדרש שוב לשואלים שביקשו לברר האם ניתן לאכול מעופות 'העדה החרדית'. הרב יברוב השיב לשואלים בנחרצות כי מה שהיה הוא שיהיה, וכי אסור לאכול מעופות 'העדה' בשל הזריקה שמתבצעת בשוקי העופות.

דבריו של הרב יברוב מעוררים עניין לאחר שבעבר פורסם כי ניסו להסביר לרב את הדברים והוא חזר בו, אך כעת הרב אומר שוב לשואלים, דברים ברורים.

לשאלה האם יצטרכו מעכשיו להגעיל את הכלים בהם בישלו ואכלו את העופות, השיב הרב, כי כל אחד ישאל מורה הוראה.



פגישת השר אריאל במעונו של גאב"ד צילום: פגישת השר אריאל במעונו של גאב"ד
פגישת השר אריאל במעונו של גאב"ד


כזכור, כבר לפני כשנה וחצי, יצא הרב נחום יברוב במתקפה חריפה נגד שחיטת העופות של 'העדה החרדית'. לדבריו, בעיית הטריפות בצומת הגידים נגרמה בין היתר מהחומר המוזרק נגרמו הרבה טריפות, היות והחומר המוזרק בשוקיים של העופות לא נספג בבשר ומחלחל לעבר הגידים, דבר שיצר טריפות ברבים מהעופות.

בעקבות הסערה שפרצה, עליה דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', נאלצו בעלי אולמות ומוסדות, לא לאכול את העופות של 'העדה החרדית' ורבים קיימו שמחות רק באכילת דגים.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב.
זריקות בעופות העדה החרדית הרב נחום יברוב הגעלת כלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד