י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חשיפה: מאות חרדים נרשמו; החילונים ברחו

ראש העיר היה חולם להשאיר את החרדים בלי שיידעו על הפרויקט החדש - אי שם בצפון הארץ, אך מספר עסקנים עצמאיים שהרימו פרסום לפרויקט, גרמו למאות חרדים להירשם ובכך להפוך את השכונה לחרדית החילונים כמובן כועסים ומגיבים

השטח בצפת עליו יבנה הפרויקט החדש
השטח בצפת עליו יבנה הפרויקט החדש



פרויקט חדש בצפת, המונה 1500 יחידות דיור של משרד השיכון, בשכונה החדשה 'מצפה הימים', הקרוב לריכוזים החרדים, הביא מאות חרדים מצפת להירשם ובכך להפוך את סיכויי השכונה להפוך חרדית. מה שיקבע את עתיד השכונה, יהיו הנרשמים לחלקים בפרויקט המיועדים לתושבים מחוץ לצפת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי העירייה עצמה שילמה 700 אלף שקל עבור השיווק, במטרה להביא לשכונה תושבים מקומיים. העירייה פרסמה גם בריכוזים החילונים בצפת ומחוצה לה.

לדברי אחד העסקנים החרדים, "ראש העיר צפת אילן שוחט היה חולם להשאיר את החרדים בלי שיידעו על הפרויקט".

לדבריו, ראש העיר פרסם, כי במקביל לשכונת 'מצפה ימים', ייבנו עוד 400 יחידות דיור למגזר החרדי, לאחר שבררנו מול דוברות משרד השיכון, התברר שמדובר בסך הכל ב-150 יח"ד, ולא 400, רק בהסדר שינוי תב"ע מה שיכול לקחת עוד 20 שנה. וכל זה ספין שמטרתו להרחיק את החרדים מהשכונה החדשה - מצפה ימים.

בשל כך, מספר עסקנים עשו באופן עצמאי, פרסום לפרויקט, והתוצאה היא, שמאות חרדים נרשמו לפרויקט החדש.

החילונים ששמעו על ההסתערות החרדית, הרימו ידיים ולמעט מספר מועט של חילונים שנרשמו, לא נרשמה היענות, מה שגרר עוד ועוד רישום בציבור החרדי.

התגובות לא איחרו לבוא, בדפי הפייסבוק בצפת, הגיבו החילונים בהסתה וביטויים קשים כלפי החרדים, כגון, שאם ישתלטו על השכונה החדשה - הרי שזה המסמר האחרון בארון הקבורה.



תושבי צפת החרדים מתפרצים לכנס של ראש העיר שוחטצילום: תושבי צפת החרדים מתפרצים לכנס של ראש העיר שוחט
תושבי צפת החרדים מתפרצים לכנס של ראש העיר שוחט


במוצאי השבת האחרונה, אף נרשמה מהומה בעיר, כשחרדים התפרצו לכינוס שערך ראש העיר ומחו בפניו, לאחר שנשמע מדבריו כי "זו תהיה שכונה חילונית ואין לחרדים מה לחפש שם".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי השטח המיועד לשכונה החדשה, משתרע על 2000 דונם, על השטח עצמו ייבנו 1500 יחידות דיור, שחלקן יהיו צמודות קרקע ויימכרו במסגרת 'בנה ביתך', וחלקן ייבנו בבניה רוויה במסגרת 'מחיר למשתכן', כל הבתים אמורים להיבנות על פי סטנדרטים מתקדמים וידידותיים לסביבה.

השכונה החדשה ממוקמת ליד שכונת 'כנען' ובסמוך להר כנען הסמוכה לצפת, בהמשך אף צפוי להיסלל כביש גישה, שיאפשר מעבר ישיר ורציף משכונותיה השונות של צפת ל'מצפה ימים' החדשה, למרות זאת, גם כעת השכונה עצמה נמצאת במרחק דקות נסיעה ספורות מהשכונות החרדיות בצפת ובמרחק קטן מבתי הכנסת ומוסדות החינוך החרדים והחסידים.



כינוס בשטיבלאך בצפת על הפרויקט החדשצילום: כינוס בשטיבלאך בצפת על הפרויקט החדש
כינוס בשטיבלאך בצפת על הפרויקט החדש


אחד העסקנים בצפת מספר ל'בחדרי חרדים', כי המכרז של הבנייה יהיה עוד עשרים יום וזו הולכת להיות שכונה חרדית, לדבריו המחירים יהיו 280 אלף שקל למגרש של 250 מטר שהם דו משפחתיים.

מומחי נדל"ן מסבירים, כי בשלב זה לא שייך לקבוע ששכונת 'מצפה ימים' תשתייך למגזר אחד על פני משנהו, ומה שיקבע את צביון השכונה תהיה רק המציאות הסופית לאחר ההגרלות. "המציאות של דו הקיום שמתנהלת בצפת, יכולה להמשיך גם שם אותו הדבר. וכל הצהרה כזו או אחרת פירושה ניסיון להדיר מגזרים מהפרויקט".

לדבריו ישנן שמועות כי שתי קהילות חסידיות מתכננות להגיש הצעות מרוכזות לצורך המכרז. וזאת למרות הצהרותיו של ראש העיר שכביכול תהיה השכונה בעלת אופי חילוני, שמטרתן לבלום את הציבור החרדי.
חרדים בצפת פרויקט בנייה חילונים הרשמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד