י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

משפצים? אל תשכחו את התאורה

רבים מיאתנו הפכו את הניקיונות של ערב פסח לזמן טוב לשפץ את הבית • אם כבר משפצים, חשוב לדעת איך לעשות זאת נכון • מהם השיקולים שיש להתחשב בהם בטרם השיפוץ?

תאורה בסגנון "ספרה תאורה"
תאורה בסגנון "ספרה תאורה"

"רגע לפני שמתחילים לשפץ את הבית, אחד הנושאים שיש לתת עליו את תשומת הלב העיקרית הוא התאורה", אומרת גלית עבדי, מנהלת השיווק בחברת ספרה התאורה. "לכו לפי הטעם האישי שלכם: תנו את הדעת, חישבו, החליטו ובחרו מהו סגנון התאורה האהוב עליכם, אותו תרצו להביע עם גמר השיפוץ באמצעות גוף תאורה התואם את הסגנון".

להלן עיקרי השיקולים שיש להתחשב בהם מבחינת התאורה בטרם יוצאים לשיפוץ:

• תכנון מקדים - יש לתכנן את התאורה כבר בשלב הראשוני של תכנון השיפוץ, שכן במסגרת תכנית התאורה יש להתייחס לחלוקת החללים, לפונקציונאליות הנדרשת מהם ולהעמדת הרהיטים בהם. כל זאת, בכדי למנוע בהמשך מצבים של חוסר נוחות, כמו למשל חסימת הגישה למתגי החשמל או כמות מועטה מידי של המתגים בחלל.

• תכנון בשכבות – כדי שהתאורה תהייה "עשירה" יש לתכנן אותה בשכבות.

השכבה הראשונה, היא תכנון אור רך השוטף את החלל כולו. אור זה נוצר בדרך כלל באמצעות "תאורה פונקציונאלית" השוטפת את החלל.

השכבה השנייה, היא תכנון תאורה המאירה בעוצמות שונות את חללי המשנה של החלל הגדול תוך יצירת הבדלים ביניהם. כלומר תכנון תאורה לחלל הסלון, המטבח ופינת האוכל. השכבה השלישית היא תאורה ממוקדת או כזו המדגישה פינות ומיקומים ספציפיים בחלל: למשל הדגשת פינת קריאה, או התמקדות על תמונה מיוחדת התלויה על הקיר בחלל ועוד.

• בחירת גופי התאורה על פי הנתונים של החלל - היו מודעים לנתונים החשובים בחלל בטרם בחירת גופי התאורה כמו: גודל החלל, ייעודו של החלל ומספר הנקודות להצבת גופי תאורה בו.

• בחינת פרמטרים פונקציונאליים - בחנו את האלטרנטיבות בשוק העונות על הסגנון שבחרתם לכם תוך בחינת הפרמטרים הפונקציונאליים של גוף התאורה. פרמטרים כמו: סוג האור שהמנורה מפיצה, האם הוא אור ממוקד או מתפזר, בנוסף, כמות האור שמפיצה המנורה, האם המנורה מסנוורת, מהו גודל המנורה, הצללות שיוצרת המנורה בחלל, סוגי הנורות שמשתמשים במנורות ועד. כל אלו ייצרו בחלל, עם סיום השיפוץ, את אווירת התאורה שיצרם.

תאורה בשכבות "ספרה תאורה"צילום: תאורה בשכבות "ספרה תאורה"
תאורה בשכבות "ספרה תאורה"

באדיבות ספרה תאורה אור יהודה, התעשייה 11. טל. 03-5339933

אולם התצוגה של Sphera מציב סטנדרטים חדשים בתחום תכנון התאורה לבית ומציג את הדור הבא של גופי התאורה לחללים השונים. נקודת המוצא החדשנית של ספרה היא בחירת הנורה כשלב ראשוני בתכנון התאורה, הנותנת מענה אופטימאלי על הצורך שאנו מבקשים להאיר בחלל הנתון.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד