י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

האדמו"ר התקשר - והנגיד רשם צ'ק • הסכום: מיליון דולר

האחים רובין מקליפורניה החזיקו בספר-תורה של ה'דברי חיים' זצ"ל • אדמו"רים רבים חשקו בספר, אך בסופו של דבר זכה בו האדמו"ר מסאטמר • איך זה קרה?

ספר התורה הגיע לבית האדמו"ר מהרי"י מסאטמר
ספר התורה הגיע לבית האדמו"ר מהרי"י מסאטמר

ספר תורה נדיר של האדמו"ר בעל ה'דברי חיים' מצאנז זי"ע הובא כמתנה, בסוף השבוע האחרון, לבית האדמו"ר (מהרי"י) מסאטמר בווילאמסבורג.

מה'דברי חיים' נותרו לאחר השואה רק כמה פריטים נדירים, שהיו בירושה אצל צאצאיו, ובהם: גביע הכסף עליו קידש, הכיפה אותה חבש, והכתר של הספר תורה, הנמצא כיום בבית האדמו"ר מצאנז בקרית צאנז בנתניה.

ספר התורה שלו היה עד היום אצל האחים רובין, המתגוררים בקליפורניה.

האחים - נכדיו של רבי משה שינוואר, נכדו של ה'דברי חיים', קיבלו את ספר התורה מסבם, ושמרו עליו במשך שנים מכל משמר.

מספר אדמו"רים, הנמנים על צאצאיו של ה'דברי חיים', נהגו לנסוע מידי שנה לקליפורניה, בכדי לעלות לתורה בספר התורה של סבם הדגול.

במשך השנים קיבלו האחים הצעות כספיות מפתות, על מנת שיסכימו למכור את ספר התורה המיוחס, אך השניים סירבו למכרו בעד כל הון שבעולם.

לפני כשנה נקלעו צמד האחים לבעיה, וזכו לברכתו של האדמו"ר מסאטמר. לאחר שנושעו, קיבלו האחים החלטה: למכור את ספר התורה לאדמו"ר, שאף הוא מצאצאי ה'דברי חיים'. האדמו"ר קיבל את ההודעה בשמחה עצומה, וביקש מהנגיד משה שמואל זופניק שירכוש את ספר התורה המיוחד.

הנגיד רשם בו-במקום צ'ק על סך מליון דולר, וספר התורה הועבר ביום חמישי האחרון לביתו של האדמו"ר מסאטמר בווילאמסבורג.

בחסידות סאטמר נערכים לקראת חג השבועות הקרוב, אז יכניסו את ספר התורה לבית המדרש בחגיגת ענק המתוכננת לפאר את ספר התורה המיוחס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד