כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מצוקת הדיור: חשיפת 'בחדרי' על שולחן סיעת ש"ס

סערת הבנייה במחנה סירקין בפתח תקווה, שנחשפה ב'בחדרי', הגיעה היום לישיבת סיעת ש"ס בכנסת. ראש העיר פ"ת איציק ברוורמן הגיע לישיבת הסיעה יחד עם מ"מ נציג סיעת ש"ס אוריאל בוסו • השניים פירטו את הכשלים בתכנון השכונה החדשה ודרעי אמר להם כי יפעל לעצור את התכנון באופן שבו הוא נעשה

מצוקת הדיור: חשיפת 'בחדרי' על שולחן סיעת ש"ס



חשיפת "בחדרי חרדים": סערת הבנייה במחנה סירקין בפתח תקווה, שנחשפה ב"בחדרי חרדים", הגיעה היום לישיבת סיעת ש"ס בכנסת. ראש העיר פתח תקווה איציק ברוורמן וממלא מקומו, נציג ש"ס אוריאל בוסו הגיעו לישיבת הסיעה ונפגשו עם שר הפנים אריה דרעי וחברי הסיעה.

הפגישה עם דרעי באה לאחר שוועד הפעולה בשכונה שיגר אליו מכתב שכאמור נחשף ב'בחדרי חרדים' שבו נטען כי העברת התוכנית לותמ"ל - תגרום נזק בלתי הפיך ותהרוס את השכונה החרדית הדר גנים, זאת מכיוון שרוב הסיכויים שהשכונה החדשה תתאכלס בתושבים חילוניים.

מי ששותף להתנגדות הוא ראש העיר ברוורמן שניצל את ההזדמנות ושטח בפני חברי סיעת ש"ס את התנגדותו הכללית לבניית אלפי יחידות דיור במתחם. ברוורמן גם דרש מדרעי למצות את סמכותו כשר הפנים ולהתנגד לסיפוח שטחי דרום השרון לעיר פתח תקווה. כך גם להפעיל את השפעתו בותמ"ל ולהורות לחברי הותמ"ל הסרים למשמעתו להתנגד לתוכניות של שר האוצר משה כחלון.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי ברוורמן פירט את הכשלים שבתכנית, את האסון התחבורתי הנורא שהדבר ימיט על האיזור כולו, ואת העדר המוחלט של תכנון התשתיות כמו כבישים תחבורה ציבורית וכו.

מ"מ ראש העיר בוסו ציין את הקריסה המוחלטת הצפויה של השכונה החרדית הגדולה בעיר - הדר גנים, בעקבות הבניה המתוכננת ללא תשתיות. כך גם את הקונפליקט הצפוי במתחם הנוסף שבו צפויות להיבנות כ4,000 יחידות בדרום מזרח סירקין, בוסו אמר כי תשתיות השכונה של 4000 יח"ד בדרום מזרח מושב כפר סירקין, אמורות לעבור דרך שכונת הדר גנים, שכונה דתית במהותה, כך שהשכונה תאבד את הצביון הדתי שלה בעיקר בשבתות.

"יש די מקום לבניה על שטח המחנה הצבאי בסירקין (17,000 יחידות מתוכננות) ללא צורך בהרס קרקע חקלאית וללא צורך פגיעה בשכונה הדתית היחידה בעיר", הוסיף בוסו.

דרעי השיב כי הוא רואה באופן חמור את הוצאת תכנון הדיור ממשרד הפנים והפקדתו בידי שר האוצר. "הוצאת התכנון ממשרד הפנים גורמת לתכנון לקוי מאוד, שמונע מראשי הרשויות להביא את צרכי התושבים שלהם ובכך להביא לכשל גדול ללא תקנה בתכנון" אמר דרעי.

דרעי הוסיף לברוורמן כי יעשה ככל שביכולתו לעצור את התכנון באופן שבו הוא נעשה וכי הוא יפעל להשבת התוכניות אל הוועדה המחוזית - תוך שימת דגש על הפן התחבורתי.

ירון קדושים, יו"ר ועד הפעולה גני הדר, המייצג את הציבור החרדי במטה המאבק אמר בתגובה כי "מטה המאבק מביע שביעות רצון רבה מנכונות הסיוע של שר הפנים הרב אריה דרעי. לפעילות השר בענין חשיבות רבה מאוד הן לענין תשתיות התחבורה הקורסות באיזור כולו, והן לענין הצלת השכונה החרדית גני הדר, והתאמת חלק מהפרויקט העצום לדיור לציבור החרדי".







סירקין מצוקת הדיור הרדית אריה דרעי איציק ברוורמן אוריאל בוסו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד