י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הלפיד הישן חוזר: "לא שיניתי את עמדותי"

יו"ר 'יש עתיד', עונה לשאלות 'בחדרי חרדים', אודות ההתנפלות הפתאומית שלו על ה'עסקנים החרדים': "הרבה זמן לא ביטלו את מתווה הכותל, את נושא הגיור, ולא עשו כל כך הרבה מהלכים, כולל המרכולים בשבת, שנתפסים כהתקפה על ציבור אחר" • צפו

יאיר לפיד (יונתן זינדל, פלאש 90)
יאיר לפיד (יונתן זינדל, פלאש 90)



נראה שיו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד בדק היטב את השטח והחליט לחזור ולהכות בחרדים, כדי למצב את עצמו כמוביל בפוליטיקה.

מאז הקפאת מתווה הכותל ודרישת החרדים לקדם את חוק הגיור הממלכתי - נשמעות מפיו של האיש ששתק בשנתיים האחרונות ולא תקף את המגזר החרדי - זמירות חדשות והוא לא מהסס להרוס את התדמית החדשה שבנה, סביב יחסיו עם החרדים.

האם הסוקרים או אנשי האסטרטגיה הם אלו שייעצו לו לעשות זאת, זו השאלה שבוודאי עוד תתברר בהמשך. אולם, מה שברור הוא שלפיד כבר החל את קמפיין הבחירות שלו לקדנציה הבאה, במטרה לרשת את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

היום, בישיבת סיעת 'יש עתיד' בכנסת, הוא נשאל על ידי "בחדרי חרדים" - על פשר הזיגזוג התמוה שלו, אך הוא סירב להודות בכך והגדיר את שינוי הקו שלו מול החרדים כ"שינוי טון", אולם בפועל בדבריו נראה כי הוא בהחלט חותר למקום הזה, ללפיד הישן, וכי חשוב לו להצטייר כ"מגן על הציבור החילוני" בשל כספי הציבור ש"העסקנים החרדים", כלשונו, לקחו. צפו בתיעוד הווידאו המלא.

בשנתיים האחרונות שינית קו ביחס שלך עם המגזר החרדי ועם הנציגים החרדים, הפסקת לתקוף את המגזר החרדי, גם הסברת שטעית, לאחרונה שוב חזרת לזה, מה באמת קרה?

"אני לא חושב", השיב לפיד ל"בחדרי חרדים", "התיאור שלך פשוט לא מדוייק. גם היום, אנחנו בבג"ץ, המפלגה היחידה שנמצאת בבג"ץ בנושא השוויון בנטל, יצאנו בחריפות רבה כנגד דברים כמו לימודי המתמטיקה והאנגלית בחינוך החרדי, אנחנו משתדלים לנהל את זה בטון שלא מפרק וקורע את החברה הישראלית, יכול להיות שמזה יש תחושה".

לדברי לפיד, "זה חשוב, חשוב לכולנו שגם אם יש שינויים חברתיים – גם אם אתה מוביל שינוי חברתי - כי זה גם לקח שלמדנו אחרי הממשלה הקודמת – צריך לנהל אותו בטון שמאפשר לכולנו להמשיך לחיות ביחד, אבל לחיות ביחד, לא אומר שכולנו חושבים אותו דבר ואנחנו לא תמיד חושבים אותו דבר".

יו"ר 'יש עתיד' טוען ל"בחדרי חרדים" כי אצלו מעולם לא היה שינוי וכי איך שהוא היום מתבטא - כך הוא התבטא מאז ומעולם, "הזיהוי הזה בהבדלים בטונים, נמצא יותר בתקשורת שמקשיבה מאשר אצלי, אני אומר את אותם דברים באופן עקבי כבר הרבה מאוד שנים. אני חושב שאנחנו צריכים לחיות כאן ביחד, ואני חושב שלכל אזרחי ישראל צריכים להיות את אותן זכויות וגם את אותם חובות".

כן, אבל הרבה זמן לא תקפת את "העסקנים החרדים". פתאום מתווה הכותל עורר אותך, מה קרה?

"כן. הרבה זמן לא ביטלו את מתווה הכותל. הרבה זמן לא ניסו לבטל את נושא הגיורים, והרבה זמן לא עשו כל כך הרבה מהלכים, כולל המרכולים בשבת, שנתפסים כהתקפה על ציבורים אחרים.

"אז אני אומר שוב, אני לא מחוייב לבד על הנושא הזה של שמירה על החברה הישראלית והמרקם של החברה הישראלית, כולנו מחייבים לזה ולא צריך לתקוף ציבורים שלמים, ולא צריך לקרוע את יהדות העולם מעלינו, ולא צריך להגיד לרבנים אורתודוקסים שהגיורים שלהם לא תקפים, מפני שזה קורע את המרקם ועל זה אני מגיב כמובן".
יאיר לפיד חרדים חוק הגיור מתווה הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד