כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

גפני במתקפה חריפה: "רוצים שנחזור לגטו? לא נותנים לנו לחיות במדינה"

אש ותבערה הבוקר בוועדת החוקה, בעת הדיון על הצעת חוק שיפוט בתי דין דתיים של חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב • גפני זעם על חברות הכנסת מרב מיכאלי ורחל עזריה: "אם אתם רוצים להכניס אותנו לגטו, לקונכייה, בסדר, תגידו את זה"

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



אש ותבערה הבוקר בוועדת החוקה, בעת הדיון על הצעת חוק שיפוט בתי דין דתיים של חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב, שמבקשת להסמיך בתי דין לדון בעניינים אזרחיים בהסכמת הצדדים, זאת לאחר שהצעת החוק עברה כבר בקריאה טרומית במליאת הכנסת.

ח"כ גפני אמר בדיון כי הוא לא בא לדאוג למגזר החרדי, וכי הצעת החוק נולדה בעקבות פנייה של "שתי נשים דתיות שאומרות הלל ביום העצמאות", שביקשו לדון על סכסוך פרטי שלהן בבית הדין הרבני, לדבריו של גפני המטרה היא להכניס את החרדים לגטו ולקונכייה. צפו בדיון הסוער.
גפני זעם על חברות הכנסת מרב מיכאלי ורחל עזריה ואמר: "אם אתם רוצים להכניס אותנו לגטו, לקונכייה, שמקלב ואני נציע הצעות חוק רק לציבור החרדי, בסדר, תגידו את זה".

לדבריו, "אנחנו כבר בעידן אחר, הפעילות שלי ושל מקלב, שלו כיו"ר ועדת המדע וגם שלי כיו"ר ועדת הכספים, אנחנו דואגים לכלל הצבור, לא יקנו אותנו בזה שיגידו לציבור החרדי יהיה פתרון, לא רוצה פתרון לציבור החרדי, אני רוצה פתרון לשתי נשים שאומרות הלל ביום העצמאות ורוצות בסכסוך ממוני לדון בבית דין ממלכתי רבני, מה הבעיה בזה? אם אנשים הם ליברלים והם רוצים לתת לכולם פתרונות שלא מפריעים - מה הבעיה? זו מלחמת תרבות לבטל את בתי הדין הרבניים".

גפני המשיך לזעום: "אני נמצא פה הרבה שנים, לפי איך שזה מתקדם כל הזמן, בסוף יהיה לנו גם אסור, לעשות נישואין וגירושין פה במדינה, על פי ההלכה, גם זה יגיע, אנחנו עדיין לא שם, אבל היום כבר מתערבים בחיים שלנו, לא נותנים לנו לחיות, שלא תהיה טעות, כל הליברליזם והפלורליזם הזה, - לא נותנים לנו לחיות".

"אני לא רוצה שתהיה כאן מדינת הלכה, לא רוצה, אני רוצה שתהיה כאן מדינה דמוקרטית, שתאפשר לכל אחד במקרה זה, לחיות כפי שהוא מבקש", הבהיר גפני.

"על כל נושא ונושא שנעלה - תהיה התקפה פה", האשים יו"ר ועדת הכספים, "כי לא רוצים שמדינת ישראל תהיה מדינה יהודית, ומה שמסתתר מאחורי ההתנגדות לחוק הזה, זה למחוק את מדינת ישראל כמדינה יהודית, אנחנו החרדים לא ניתן לזה, אנחנו נילחם שמדינת ישראל חוץ ממה שהיא תהיה מדינה דמוקרטית – היא גם תהיה מדינה יהודית. כל מה שאנחנו מבקשים לשמור על הסטטוס קוו - זה בכדי שהילדים והנכדים שלכם ידעו שהם חיים במדינה יהודית, אחרת לא יהיה הבדל בינם לבין אנשים שחיים בצרפת".

ח"כ מקלב אמר בדיון הסוער כי "הצעת חוק זאת מבקשת לחזור ולאפשר לבתי הדין הדתיים לדון בהליכי בוררות. ראיתי סרטונים בנושא הזה, שמעתי דיונים שלמים נגד החוק. כל זה פייק ניוז אמיתי, אין לזה שום בסיס להצעת החוק הזו. הצעת החוק לא תפגע בנשים. החוק לא מדבר על שום דבר מעבר להסכמה גורפת ‏‎‎‎וברורה, לבקש דין תורה על בירור דברים ממוניים בין שני דברים".
משה גפני בתי הדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד