י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הצצה: 400 שדכני המגזר התכנסו לועידה

ארבע מאות שדכנים מכלל החוגים התכנסו ל'ועידת הגפן – 3', בראשותם של גדולי ישראל והאדמו"רים, כשהנושא המרכזי השנה: שידוכים לבחורים ובחורות שהתבגרו ועדיין לא זכו למצוא את זיווגם • תיעוד

הצצה: 400 שדכני המגזר התכנסו לועידה



ארבע מאות שדכנים מכלל החוגים התכנסו באולם "וודינג קלאב" בתלפיות בירושלים ל'ועידת הגפן – 3', בראשותם של גדולי ישראל והאדמו"רים, כשהנושא המרכזי השנה: שידוכים לבחורים ובחורות שהתבגרו ועדיין לא זכו למצוא את זיווגם.

'הגפן', שהוקם ומתנהל בנשיאותו של הגאון רבי חיים שמרלר, ראש הישיבה הכלל חסידית 'אורייתא', הפך בשנים האחרונות לתקוותם האחרונה של מעוכבי השידוכים במגזר החרדי. מאות שדכנים מאוגדים תחת הארגון שיש לו רק מטרה אחת: למצוא שידוכים לבחורים מבוגרים. בארגון מוציאים בכל חודשיים חוברת עדכנית של בחורים מבוגרים לצד חוברת של בחורות מבוגרות, עם הפרטים המלאים וזאת כאמצעי עזר לשדכנים במלאכתם.

רק בשנה האחרונה יצאו לפועל בזכות 'הגפן' 1,356 שידוכים, כפי שדווח ופורסם ב'בחדרי חרדים' הווידיאו שגרם לבכי לאחר שבמהלך הכינוס הוקרן על המסכים סרטון של 10 דקות, בו נראה הבחור ישראל ליזורביץ בן ה-36 שטרם מצא את זיווגו כשהסביר למאות השדכנים מה הוא מרגיש בכל בוקר כשהוא פותח את העיתון היומי ורואה את רשימת המאורסים בצד ימין ומה הוא מרגיש שחבריו לשיעור מתחילים לחתן ילדים בעוד שנתיים.

עין לא נותרה יבשה באולם, מה שרק המחיש לשדכנים עד כמה מדובר בעבודת הקודש שהעול הכבד מונח עליהם.

(נאום הבחור ישראל ליזרוביץ בכנס, הפקה: איצ׳ה דז׳אלובסקי - אשמחתא)


את הכינוס הנחה הסופר התורני הרב טוביה פריינד ואורח הכבוד היה שר הבריאות יעקב ליצמן, שאמר כי הוא בא לכאן רק כדי להגיד תורה למאות השדכנים שעושים עבודות קודש.

צילום: אלי סגל

















































































שדכנים ועידת הגפן אלטערס ישראל ליזורביץ מעוכב שידוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד