ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

ניצחון גבאי: נתניהו צריך להיות מודאג

מפלגת העבודה הימרה ובגדול. הימור פרוע אולי עם המטבע האחרון שבאמתחתה. כמעט הסיכוי האחרון. המנהיג החדש לא היה ואינו ח״כ, חדש בפוליטיקה, ללא נסיון פוליטי כלשהוא, ללא נסיון שלטוני, איש צעיר יחסית. טירון, ללא עבר, יתכן שעם עתיד מבטיח

גבאי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
גבאי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



הבחירות ב״עבודה״ הסתיימו. יש מנצח מפתיע, אבי גבאי ויש פורש סידרתי, עמיר פרץ שכבר מחפש סידור עבודה חדש לכנסת הבאה. מפלגת העבודה הוכיחה שהיא חפצת חיים, מנסה להבנות מחדש, המנגנון אאוט, מהפך אין.

רוה״מ בנימין נתניהו, צריך להיות מודאג. בליכוד ובימין צריכים להתכונן אחרת לחלוטין. לנתניהו יש סיבה לדאגה, ולא רק בגלל החקירות המתקדמות ופרשת הצוללות.

מפלגת העבודה הימרה ובגדול. הימור פרוע אולי עם המטבע האחרון שבאמתחתה. כמעט הסיכוי האחרון. המנהיג החדש לא היה ואינו ח״כ, חדש בפוליטיקה, ללא נסיון פוליטי כלשהוא, ללא נסיון שלטוני, איש צעיר יחסית. טירון, ללא עבר, יתכן שעם עתיד מבטיח.

נצחון של עמיר-פרץ המנוסה אך השחוק, היה מנציח את שלטון הליכוד לקדנציה נוספת ובקלות. פרץ, איש העבר, נציג הממסד, ללא כל סיכוי בקרב האמיתי על לבו של הבוחר המצוי. עמיר פרץ הוא מי שהיה, אבי-גבאי ללא הנסיון הפוליטי, הינו ״דור חדש״. סיכוי לשינוי, מנהיג שהעז, ובחוצפה ישראלית טיפוסית הימר וניצח.

16.080 קולות הבטיחו את נצחונו של אבי גבאי. 14.400 קולות לא הספיקו לעמיר פרץ. 52.000 איש בסך הכל התפקדו למפלגת העבודה. בקושי מנדט וחצי בבחירות לכנסת, לא מספיק בכדי לעבור את אחוז החסימה. לולא זה היה עצוב! זה היה מצחיק. 5 רבבות מתפקדים, זו לא מפלגה שטוענת לשלטון.

העובדה שאיש חדש ללא קבלות ומשקעים נבחר! זו הבעייה מבחינת נתניהו והליכוד. אבי-גבאי איש טרי, דם חדש, נקי, ללא עבר, ללא משקעים, וללא מחויבויות לעסקנים וקבוצות לחץ.
אבי גבאי שאינו איש שמאל מוצהר, משדר חדשנות, יוזמה וחוצפה ישראלית, ובנוסף מנצל פלטפורמה שכבר הנהיגה, עם שותפים פוטנציאליים רבים יחסית, ללא פסילה אישית וללא הבטחות פרסונאליות שצריך לקיים. מהפך.

איש ההייטק והקדמה, מול המנגנון והסיאוב, מול העבר, המוכר והשנוא.
אבי גבאי הינו סיפור הצלחה במשק הישראלי. בנו של טכנאי בבזק שהפך להיות מנכ״ל בזק. יו״ר מפלגה וטוען לראשות, לפחות מצד אחד של המפה הפוליטית. העובדה שהינו יליד ישראל ממוצא מזרחי, רק יכולה לעזור!

יאיר-לפיד קיבל הערב שותף פוטנציאלי לממשלה חליפית, אך מתמודד ריאלי במגרש הבית על אותם קולות. ללפיד שכבר כיהן כשר אוצר וחבר קבינט, יש עדיפות בנסיון, בהחלט לא בכשרון. באם לפיד הצטיין בדיבורים וכתיבה, אבי גבאי יציג וינפנף, בנסיון ניהולי שלא יסולא בפז.

בליכוד חייבים לעשות חושבים ומהר, יתכן ובליכוד ישמחו לספח חלק ממאוכזבי מפלגת העבודה. בוז׳י הרצוג שהפסיד פעמיים! גם נכשל וגם הימר על עמיר פרץ, יכול להיות שותף מצוין, כבר בקדנציה הנוכחית. מהלך שיכול להיות שובר שיוויון ויפצל את מפלגת העבודה.

הסכינים הארוכות ישלפו במהרה, ומהר במפלגת העבודה. המפסידים לא יוותרו כל כך מהר. אבי גבאי חייב לנקות את האורוות ולהחליף חלק מהסוסים, באם הוא מנסה להצליח. גבאי חייב צמרת בטחונית חדשה אטרקטיבית, שתשלים את חוסריו האישים. הוא ינסה להתנתק מהתווית השמאלנית שדבקה בעבודה, דבר שיחייב שינוי דרמטי ברשימה לכנסת. ו......ללמוד אנגלית.

בעבודה יכולים לעשות שבע-ברכות, בזכות הפנים-החדשות. השאלה באם תהיה חתונה? או שהמחותנים שוב ישארו עם הכוונות, הרצונות, המאווים וללא המצביעים, שיבחרו שוב בליכוד וימינה.

החקירות המתמשכות ובפרט החקירה האחרונה, בפרשת הצוללות שמתקרבת לראש הממשלה ולפחות לאישים שמאד קרובים אליו, עלולים לגרום להקדמת הבחירות. א. לתפוס את גבאי לא מוכן, ב. לגרום לדחיית החקירות בעת הבחירות. בהחלט מפץ במפה הפוליטית.
אבי גבאי העבודה ניצחון בנימין נתניהו פריימריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד