כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מנכ"לית משרד המשפטים שותפה לעמדת 'בחדרי' בעניין פרסום שמות חשודים

'בחדרי חרדים' חרט על דגלו שלא לפרסם שמות חשודים או נאשמים, רק בעת הרשעתם, או במקרים מסויימים שקיבלו היתר מרב • כעת מצטרפת לדעה זו גם מנכ"לית משרד המשפטים; "מוטרדת מכך שאדם לא יכול לשמור על שמו הטוב או להגביל את המידע על עברו"

אילוסטרציה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



פרשת הפרסומאי החרדי שפגע בעובדותיו, העלתה שוב את סוגיית פרסום שמות חשודים. כזכור, על פי פסק הלכה של רב, 'בחדרי חרדים' מפרסם שמות חשודים או נאשמים רק בעת הרשעתם, או במקרים בהם ניתן וצריך למנוע אפשרות של פגיעה בנוספים, או בהוראת שעה שקיבלה היתר רב כמו במקרים של אישיות ציבורית או בנסיבות מיוחדות.

מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור, שותפה לעמדה הזו ואומרת "מוטרדת מכך שאדם לא יכול לשמור על שמו הטוב או להגביל את המידע על עברו", כך אמרה בריאיון לגיליון של "עורך הדין".

פלמור נשאלה, האם אינה חושבת, שהגיע הזמן לחוקק חוק, שיאסור פרסום שמו של חשוד בהליך פלילי, למעט מקרים של אישיות ציבורית, לפני שהוגש נגדו כתב אישום. בתשובה לכך השיבה "אני מהאנשים שרוצים להמעיט את הנזק ככל האפשר, מאחר שלא כל חקירה מסתיימת בכתב אישום ואני מודעת היטב לפגיעה, שסופגים לא מעט אנשים בגלל המצב הקיים".

עו"ד אמי פלמור חושבת שהעידן הדיגיטלי "מחייב אותנו לעשות חשיבה מחודשת ולהביא בחשבון את המשמעויות. הדבר המטריד ביותר הוא חוסר היכולת להעלים את שמך מהמרחב הווירטואלי שנכנסת אליו כחשוד, גם אם יצאת ממנו נקי לחלוטין".

כמי שעסקה שנים ארוכות במרשם הפלילי, במסגרת בקשות למחיקת רישום מנשיא המדינה, ואף פעלה לתיקון החוק במסגרת ועדת קנאי, "אני מוטרדת מכך שאדם לא יכול לשמור על שמו הטוב או להגביל את המידע על עברו, כפי שהחוק מסדיר בשל הפרצות במרחב הווירטואלי".

מנכ"לית משרד המשפטים אף התייחסה בראיון ל"עורך הדין", בעניין הודאת אסיר במעשה, כתנאי לניכוי שליש ממאסרו, ואמרה כי "מערכת המשפט יכולה לשגות, ולכן אני יוצאת מנקודת הנחה שישנם בכלא אנשים חפים מפשע. זה אפשרי כי אין מערכת שאינה נקייה מטעויות. לא בכדי מחזיקה הסנגוריה הציבורית מחלקה למשפטים חוזרים". אולם יחד עם זאת עו"ד אמי פלמור "לא חושבת שישנם רבים כאלו, אבל בכל זאת ישנם גם כאלו, ולכן אני לא חושבת שאפשר להכריח אדם להודות על מנת לקבל ניכוי שליש. יש לנו כלים להעריך מסוכנותו של אדם לפני שאנחנו באים להכריע בשאלת שחרורו המוקדם, והודאה היא חלק מהכלים הללו, אבל היא רק חלק".

כאמור, ב'בחדרי' שחרט על דגלו את הסיסמה "לפני הכל חרדים", קיבלנו החלטה שלא להכתים שום אדם כל עוד הוא בגדר חשוד, אנו קוראים לחברינו ומתחרינו בכלי תקשורת אחרים ובעיקר אלו החרדים, להצטרף.⁠⁠⁠⁠
אמי פלמור משרד המשפטים פרסום שמות חשודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד