כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

האברך צנח לתוך שלולית דם והרופאים נואשו

שמעו סיפור על השגחה עליונה: אברך מלייקווד שהיה בסכנת חיים ממשית, התמוטט אל תוך שלולית דם, חייך על האלונקה, אך בבית החולים זה כבר לא היה מצחיק, הרופאים אמרו נואש, ובדרך על טבעית הוא מתהלך כעת על רגליו ובראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' הוא מגולל את סיפורו שלב אחר שלב • אל תפספסו

צילום: pixabay
צילום: pixabay



אברך כולל מלייקווד המעטירה, מגולל ל'בחדרי חרדים' את המצב, בו היה נתון לפני כעשרה ימים, וכשכלו כל הקיצין זעק ממעמקי ליבו אל הקב"ה, ונענה - סיפור מפעים על אמונה פשוטה וביטחון חזק.

זאב רייזמן בן 29, אברך ההוגה בבית מדרש גבוה בלייקווד, התכונן בערב שבת פרשת חוקת, לנסיעה מלייקווד לברוקלין.

כשאשתו וארבעת ילדיו כבר ישבו ברכב עם כל החפצים - מוכנים ליציאה לדרך שאורכה כשעה וחצי, החליט זאב להכנס הביתה לסדר משהו קטן ששכח, ואז חש סחרחורת, הוא מיד נתמך בקירות הבית עד שהגיע לחדר האמבטיה, שם קרס על הרצפה.

זאב ניסה להוציא את הפלאפון מהכיס, ובכוחות אחרונים הוא הצליח, אבל אז גילה שהמספר של 'הצלה' לא נמצא בזיכרון, הוא ניסה להתקשר מהמכשיר של אשתו, שגם אותו החזיק עליו, וגילה שגם שם אין את המספר, הוא התקשר לשכן שצמוד אליו, שאת המספר שלו היה לו בזכרון של המכשיר שלו, וכשהשכן ענה, הוא צעק לתוך הפומית: "תקרא לאשתי הביתה מהרכב בחוץ", השכן לא הבין מה קרה, וזאב צעק לו שוב: "זה מקרה חירום דחוף תקרא לאשתי".

השכן קלט מהר את הסיטואציה, ומיהר החוצה אל רכב המשפחה, כדי להזעיק את אשתו של זאב, אשתו נכנסה לתוך הבית בריצה ובהיסטריה, ולתדהמתה גילתה את בעלה, שוכב על רצפת האמבטיה בתוך שלולית דם גדולה, היא לא איבדה עשתונות והזעיקה במהירות הבזק את כוחות ההצלה, שפינו אותו בבהילות לבית החולים.

לאחר שהתאושש קימעא, התפנה זאב לשתף את גולשי 'בחדרי חרדים' בסיפורו: "אני רוכב הרבה מאד על אופניים, ובאותו יום שישי הגעתי הביתה מותש לאחר רכיבה של כ-30 קילומטר, כשחלק מהזמן אני מרכיב שלושה מילדיי בו זמנית, המרחקים כאן גדולים מאד, אז לפעמים אני רוכב הרבה מאד, בממוצע ביום יום אני רוכב -15 קילומטר, אז כשהגעתי הביתה ביום שישי הרגשתי חולשה, וחשבתי שזה טבעי בגלל הרכיבה הארוכה".

כשנכנסתי לאמבטיה, לאחר שכבר הייתי ברכב עם המשפחה לקראת יציאה, גיליתי שאני מדמם, בתחילה חשבתי שזה כלום, מאחר שבהיותי נער צעיר היו לי בעיות מעיים, ולפעמים הייתי מדמם, אז חשבתי שגם עכשיו זו אותה תופעה שחזרה כנראה".

בהמשך זאב חשב שזה לא נורא, והכל בסדר, מאחר והוא לא הרגיש כל כאב, כאמור בהמשך זאב התמוטט והובהל לבית חולים, תוך כדי שהוא מדמם.

זאב ממשיך ומספר ל'בחדרי חרדים': "איבדתי שלושה ליטרים דם, ובכלל לא הבנתי שאני בסכנת מוות, תוך כדי שאני על האלונקה, וכל הרחוב רואה אותי נכנס לאמבולנס, אני מנופף לשלום לכל הילדים שם, איך שהגעתי לבית חולים השכיבו אותי על המיטה, ושם הרגשתי בסדר, קמתי בהמשך לשרותים, ואיך שנכנסתי לשרותים, הרגשתי שוב סחרחורת והתחלתי לדמם שוב".

"מאחר ואני מדווש הרבה באופניים, אז היה לי יותר דם מאדם ממוצע, אבל התחלתי להרגיש שאני מאבד את זה, צעקתי לעזרה, וכל המכשירים שהיו מחוברים לידיים שלי החלו לצפצף". מגולל רייזמן.

הרופאים והאחיות חשו לעזרתו, השכיבו את זאב על המיטה; ואם עד עכשיו לא קרתה דרמה, אז כעת היא מתחילה באמת: "הרופאים היו בלחץ היסטרי, הם הסתובבו שם בחדר בפאניקה, ואמרו לי שאני במצב קשה מאחר ואני מאבד דם במהירות - דיממתי ללא הפסקה, הבנתי שאני בעצם הולך למות אם הדימום לא ייפסק, הרופאים ניסו הכל ולא הצליחו. התחלתי להתפלל להקב"ה ואמרתי בבכי עצום, אני יתום, האם אתה הולך לעשות את הילדים שלי גם יתומים? - נזכרתי ששבת נכנסת, ניסיתי להרגע מהבכי לכבוד השבת, ואיך שהפסקתי לבכות, הפסיק הדימום בדרך נס", מספר האברך ברגש, כשדמעות חונקות את גרונו.

זאב מספר לנו, כי לא יצר קשר עם משפחתו בכלל במהלך יום השישי, גם כי כבר היה מאוחר והשבת מיהרה להכנס, וגם כי לא רצה שמשפחתו תכנס לפאניקה עם הידיעה מה באמת עובר עליו, כי הם חשבו שהוא בסדר גמור, מאחר והוא עזב אותם מחייך ורגוע על האלונקה מנופף לשלום וכו'.

כעת, נכון לכתיבת השורות, זאב מרגיש מצוין, הוא מתהלך כאחד האדם, ולא מפסיק להודות להקב"ה. הוא לא מדמם יותר, הוא חזר לדווש על האופניים, והוא גם נזכר ברגע האחרון טרם שיחתנו עמו, כי: "כמה דקות לפני שהתמוטטתי בביתי, תוך כדי שאני מתארגן ליציאה, פגשתי משולח מארץ ישראל שאסף כסף לצדקה, נתתי לו 5 דולר כי זה מה שהיה לי, ואמרתי לו "אוהו יישר כח שבאת לחזק אותי" והמשולח אמר לי, 'עשית לי תחיית המתים ותתברך', ובזכות הצדקה שנתתי בכזה שמחה, ויחד עם הברכה של "צדקה תציל ממוות" ניצלתי ממוות ממש".

חבירו של האברך זאב, מספר ל'בחדרי חרדים' עוד סיפור מאחורי הקלעים שזאב בעצמו כנראה לא היה מודע לו: "במהלך הטיפול בו - בבית חולים, הרופאים החליטו לנתחו, אך הניתוח עולה כ-30,000 דולר, סכום גדול שלמשפחתו של זאב אין לשלם כאן ועכשיו, הרופאים טענו שאין מצב לנתח בלי הכסף, אבל כאמור קרה הנס ולא היה צורך בניתוח".

לאחר מעשה שכזה, המילים ב'נשמת כל חי' - וּמֵחֳלָאִים רָעִים וְרַבִּים וְנֶאֱמָנִים דִּלִּיתָנוּ. עַד הֵנָּה עֲזָרוּנוּ רַחֲמֶיךָ, וְלֹא עֲזָבוּנוּ חֲסָדֶיךָ, יְהוָֹה אֱלֹהֵינוּ, וְאַל תִּטְּשֵׁנוּ יְהוָֹה אֱלֹהֵינוּ לָנֶצַח - מקבלים משמעות אחרת.
לייקווד סיפור אמונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד