ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מזעזע: האם שנלחמה על ילדיה נשלחה לכלא

הסיפור שמזעזע את הקהילה החרדית באוהיו: אם שהתעקשה לגדל את ילדיה בחינוך חרדי, בניגוד לדעת הגרוש החילוני שלה, נשלחה למאסר

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון



אם לששה ילדים, נשלחה לכלא: אם לששה שנאבקת בגרוש שיצא בשאלה, ומנסה לחלן את ילדיהם המשותפים - נשלחה למאסר.

לאמא נאסר לשוחח עם ילדיה, משום שהתעקשה לגדל אותם באורח חיים חרדי. היא נשלחה לכלא משום שלא היה לה אמצעים כספיים לשלם הוצאות משפט שהסתכמו בסך 10,000 דולר, כך פסק שופט באוהיו שבארה"ב.

ג'ולי גופשטיין ובעלה לשעבר פיטר גופשטיין, היו חלק מקהילת חב"ד בסינסינטי, עד שיום אחד בשנת 2010, החליט פיטר גופשטיין שהוא לא רוצה לחיות באורח חיים חרדי.

ג'ולי החליטה שהיא לא מוכנה לחיות עם בעל חילוני, והחלה בתהליך גירושין שעד מהרה הפך למריבה מכוערת בין בני הזוג.

לאחר ששמע את עדותם של 11 עדי אופי, ושתי הערכות של בית המשפט, החליט השופט ג'ון סיב של מחוז המילטון, בבית המשפט באוהיו, להעניק משמורת מלאה לאמם של הילדים, כשהוא מציין את החשיבות בהמשכיות של הילדים לגדול בבית אורתודוכסי.

תשעה חודשים לאחר מכן, פיטר האבא הגיש בקשה לבחון מחדש את תהליך המשמורת, ובתוך מספר שבועות הפך השופט סיב את החלטתו, והעניק לפיטר שבינתים הפך לשייגעץ באופן רשמי, משמורת מלאה על ארבעת ילדיהם הקטנים, והחליט שהתעקשותה של ג'ולי האמא לשלוח את הילדים הגדולים לישיבה, לא היתה לטובתם.

בעוד פסק הדין של השופט סיב אפשר לילדים הגדולים להישאר בישיבה, ג'ולי היתה אחראית לתשלום שכר הלימוד שלהם, כאשר פיטר קיבל את הסמכות לקבל את כל ההחלטות החינוכיות של ארבעת הילדים הקטנים יותר.

עם הזמן המצב המשיך להתדרדר, כשפיטר הגיש תביעות נגד אשתו לשעבר, מה שגרם לג'ולי לעבור עם שני הילדים הגדולים הבוגרים יותר לקראון הייטס, שם הם המשיכו בישיבה, בעוד ארבעת הילדים הצעירים יותר נשלחו לבית הספר הציבורי בניגוד לרצונו של האב.

ככל שהמשפט נמשך, המשיך פיטר גופשטיין לעשות הכל כדי להרחיק את ארבעת הילדים הקטנים יותר מאמם, ולנסות לגרום להם לשכוח מהעבר החרדי שלהם, כשגזר את הפיאות של אחד הילדים, והסיר את הכיפות מהראש שלהם, והכריח אותם לאכול בשר חזיר.

מכריה של ג'ולי סיפרו שהוא מרח שתן על פניו של אחד הילדים שהתעקש על שמירת מצוות, אך בית המשפט אסר על ג'ולי לדבר עם הילדים שלה על נושאים דתיים, ג'ודי לא התייחסה להחלטה של השופט, וסיפרה לאחד הילדים שלה, על מאמצים שהיא עושה להחזיר אותו לישיבה.

בעוד האב מבוסס כלכלית, המצב הכלכלי של ג'ולי עגום מאוד, לאחר שאיבדה את הכסף והנכסים שהיו לה בהחלטת השופט סיב, שגם קבע שהיא זלזלה בהחלטת בית המשפט "בכך ששכנעה את אחד הילדים לחזור לישיבה בניגוד להחלטת השופט שאסר על שיכנוע כזה", בנוסף קבע בית המשפט על החזר הוצאות משפט של 10000 $ מג'ולי שכאמור לא היתה מסוגלת להחזיר, ושלח אותה למאסר מיידי.

עסקנים ואנשי חסד נרתמו לעזור לאמא להשתחרר ממאסר, הם מנסים לגייס את החוב לבית המשפט, כדי שתוכל להשתחרר, כמו כן הם פנו לנשיא בית המשפט באוהיו בבקשה שיפסול את השופט מלדון בתיק, מאחר ולטענתם השופט מתנכל לאמא ללא סיבה, בנוסף העסקנים פירסמו מכתב שבו מתואר ההתעללות שעוברת האמא על ידי השופט סיב, ואנשים מתבקשים לשלוח לנשיא בית המשפט באוהיו את המכתב במטרה להפעיל לחץ לשחרר את האמא.
אמ חבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד