י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מידע מלוכלך על הילארי? "אני אוהב את זה"

מייל נשלח לדונלד טראמפ ג'וניור, בנו של נשיא ארה"ב, מרוסיה שהציע "להביא מידע מלוכלך על הילארי קלינטון שהתמודדה מול אביו הנשיא הנבחר.

טראמפ ג'וניור
טראמפ ג'וניור



בתאריך-3 ביוני 2016, נשלח מייל לדונלד טראמפ ג'וניור, בנו של נשיא ארה"ב, המייל נשלח מרוסיה מאחד השותפים העסקיים של אביו הנשיא, במייל הציע השולח "להביא מידע מלוכלך" על הילארי קלינטון שהתמודדה מול אביו הנשיא הנבחר.

המסמכים "יפלילו את הילרי ואת קשריה עם רוסיה ויהיו מאוד שימושיים לאביכם", כך נכתב בדוא"ל, על פי הדיווח בניו יורק טיימס , הבן של טראמפ השיב בתוך דקות: "אם זה מה שאתה אומר אני אוהב את זה במיוחד".

ארבעה ימים לאחר מכן, המתווך שהציע את המידע המפליל על קלינטון, הציע פגישה בניו יורק ביום חמישי עם "עורך דין רוסי".

דונלד טראמפ הבן הסכים, והוסיף כי סביר להניח שהוא יביא איתו לפגישה את פול מנאפורט, מי שהיה מנהל קמפיין הבחירות של טראמפ, יחד עם ג'רארד קושנר גיסו, כיום אחד מיועציו הקרובים ביותר של הנשיא הלבן.

על פי הדיווח טראמפ ג'וניור נפגש עם עורכת דין מרוסיה שמקורבת לקרמלין, מה שגרם למחלקת המשפטים, והוועדות של בית-הנבחרים של הסנאט, לבדוק אם טראמפ הנשיא שיתף פעולה עם ממשלת רוסיה כדי לגרום לנצחון שלו על קלינטון, סוכנויות המודיעין האמריקניות קבעו שממשלת רוסיה ניסתה להשפיע על הבחירות לטובת טראמפ.

ב-9 ביוני 2016 נפגשה עורכת הדין הרוסיה במשרדו של טראמפ הצעיר בקומה ה-25 במגדל טראמפ, קומה אחת בלבד מתחת למשרדו של הנשיא העתידי.

מומחים משפטיים אמריקאיים דנים בשאלה האם השתתפותו של טראמפ הבן בפגישה הינה חוקית, וכי ייתכן כי הפגישה הפרה את חוקי הבחירות.

עורכת הדין, נטליה וסלניצקיה, שנפגשה עם טראמפ ג'וניור במהלך תקופת הבחירות, אמרה כי אין לה קשרים עם הקרמלין, וכי היא נפגשה עם בנו של נשיא ארה"ב כדי שיעזור לה לבטל את העיצומים המוטלים על אחד מהלקוחות שלה, ולא כדי להעביר מידע מלוכלך על הילרי קלינטון.

כאמור טראמפ ג'וניור החליט לפרסם את המיילים "כדי להראות שקיפות מוחלטת". כלשונו. המיילים מציגים התכתבות בין טראמפ ג'וניור ליחצ"ן המוזיקה רוב גולדסטון, מי שקבע את הפגישה בינו לעורכת הדין נטליה וסלניצקיה.

עורך דינו של טראמפ ג'וניור אלן פוטרפס, אמר כי "מדובר בסערה בכוס תה", אתמול צייץ טראמפ ג'וניור בטוויטר על הפגישה: "בוודאי שאני האדם הראשון בקמפיין שקובע אי פעם פגישה כדי לשמוע מידע על היריב, זה לא התקדם לשום מקום אבל הייתי צריך להקשיב".

היום צייץ טראמפ ג'וניור והדף את הטענות נגדו וכתב כי "התקשורת והדמוקרטים מושקעים בצורה יוצאת דופן בסיפור הרוסי, אם כל מה שיש להם אחרי שנה אלה הפגישות הטיפשיות האלה אני יכול להבין את התסכול".

הנשיא עצמו הגיב ואמר כי הפרסום של המיילים היא שקיפות ראוייה לציון.
טראמפ קרמלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד