י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פרובוקציה: צעדת תמיכה בחיילים במאה שערים

תנועת "מחזקים את החיילים", החליטה לערוך ביום החמישי הקרוב, צעדת תמיכה בחיילים במאה שערים. לחצים פוליטיים על המשטרה שלא למנוע את ההפגנה, כפי שעשתה בעבר. המארגנים ל'בחדרי': "זכותינו. המשטרה צריכה לשמור על הסדר"

צעד תמיכה בחיילים חרדים. צילום: ארכיון
צעד תמיכה בחיילים חרדים. צילום: ארכיון

 


לפני כחודש התגברו מעשי האלימות המילולית והאיבה כנגד חיילים מהמגזר החרדי בערים, בשכונות, ברחובות, בבתי כנסת ובמרכזי תפילה ולימוד אליהם הגיעו, בעודם לובשים את מדי צה"ל.

מצידם של החיילים נשמעו טענות רבות, המשטרה אמנם עשתה כמיטב יכולתה עם מעצרים במאה שערים כשהכניסה בלשים לבושים במדי צה"ל, אך האיבה והאלימות לא פסקו.

פוסט אחד קטן ברשת שכתב קצין מילואים בשם בנימין צברי ובו הוא קרא לנקוט בצעדים קונקרטיים כנגד הפלגים הקיצוניים והאלימים, המטילים אימה ופחד בקרב רוב הציבור הנורמטיבי והשפוי, הפך לויראלי וסחף מאות רבות של מגיבים שתמכו בו.

הצעד הבא היה מתבקש מאליו, והוא הוצאת צעדת תמיכה של אזרחים ואנשי מילואים בנושא.

לאור הצלחת הצעדה והפעילות הפרלמנטרית הברוכה שהחלה לאחריה, ייסד צברי, ביחד עם חברים ושותפים נוספים, את תנועת "מא"ה- מחזקים את החיילים" והוחלט על חיזוק הפעילות אל מול חברי וחברות הכנסת כמו גם על המשך הפעילות הציבורית והוצאת צעדה נוספת.

ביום חמישי הקרוב, 13.7, בשעה 20:00, תצא מכיכר הדוידקה צעדה נוספת. הצעדה הקודמת שהתקיימה בכיכר הדוידקה לפני כשלושה שבועות, לא צעדה לכיוון מאה שערים, מאחר והמשטרה חששה שהסיפור יצא משליטה.

הפעם החליטו מארגני הצעדה שהיא כן תצעד לתוככי שכונת מאה שערים. לדברי צברי "עצם העובדה שישנם גורמים המתייחסים לצעירים המתגייסים כאילו היו סרח עודף שיש להחרים, לגדף ולהכות אותו היא בלתי נסבלת ובלתי מקובלת עלינו ועל כלל הציבור. לא נעצור עד שהתופעה הזו תיעלם ונמשיך לפעול לחיזוק חיילי וחיילות צה"ל וזכותם לנוע במדים ללא פחד, ללא מורא ובתחושת גאווה וכבוד".

בפעם הקודמת שהצעדה התקיימה, המארגנים פרסמו את ההודעה הבאה."מספר דגשים: ההפגנה אינה פוליטית. איננו קוראים לאלימות מכל סוג. ההפגנה היא בעד לובשי המדים בכלל והחיילים החרדים בפרט. נעשה תהלוכה רועשת מכיכר הדוידקה עד כיכר השבת".

ח"כ עליזה לביא ממפלגת יש עתיד, הגישה שתי שאילתות למשטרת ישראל לגבי הווטו שנתנה לכניסתנו לכיכר השבת, ונכון לעכשיו לא התקבלה תשובה קונקרטית".

לפי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' גורמים פוליטיים עומדים מאחורי הצעדה, דבר שמארגני הצעדה מכחישים. מארגני הצעדה מסרו ל'בחדרי חרדים' "אנחנו נתכנס ונצעד על סמך זכויותינו הדמוקרטיות, ואנחנו סומכים על משטרת ירושלים שתדע לשמור על הסדר ועלינו, אנחנו אזרחים שומרי חוק ונצעד בשקט ובכבוד מבלי להפר שום חוק ושום סדר ציבורי".

מאה שערים צעדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד