ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

מאבק ישיבת שער התלמוד בבני ברק: הצדדים הגיעו להבנות

הבנות לפשרה בישיבת שער התלמוד, בתיווך הרב יהודה סילמן והרב יגאל רוזן: ראשי הישיבה התנצלו על התנהלותם מול זייברט והודיעו על התפטרות. הישיבה תקבל הקצאה בשטח המריבה. ראשי הישיבה מודים: "לא היינו צריכים להתחיל הליך משפטי"

מובילי הפשרה. הגר"י רוזן והגר"י סילמן. צילומים: שוקי לרר
מובילי הפשרה. הגר"י רוזן והגר"י סילמן. צילומים: שוקי לרר



פשרה במאבק פינוי ישיבת שער התלמוד בבני ברק. ל'בחדרי חרדים' נודע כי ביומיים האחרונים התערב בעניין הדיין הגאון הרב יהודה סילמן לצד הגאון רבי יגאל רוזן ראש ישיבת אור ישראל, ואלו הצליחו להביא את הצדדים לשלום.

כחלק מהרגעת השטח, ראשי הישיבה התנצלו על התנהלותם בתקופה האחרונה ועל התנהלותם מול ראש העיר חנוך זייברט, וראש העיר הסכים להעתר ולהעניק להם הקצאה. בשעה זו הם מתכנסים אצל ראש העיר לסיכום הפרטים האחרונים.

על פי המתווה המסתמן: הישיבה תקבל הקצאה מסודרת בחלק מהשטח בו היא יושבת כעת, וימצא גם הסדר לתקופה שעד קבלת ההקצאה.

גם איש עסקים ספרדי מוכר בבני ברק, המקורב לצדדים, נכנס לתמונה ביומיים האחרונים ודחף להסכם.

במקביל ראשי ישיבת שער התלמוד הרב יהודה פכטר והרב יצחק שמעון ברוורמן, כתבו מכתב בו הם מסיימים את המאבק ומתמצלים על שאירע.

"בצער רב ומעומק לבנו השבור", הם כותבים במכתב, "כאשר הוויכוח על מקום הימצאה של ישיבתנו הקדושה נגרר למחוזות של חילול ה' נורא והנה מתברר שהייעוץ שקיבלנו בתחילת הדרך לא היה טוב. ובאמת לא היינו צריכים להתחיל בהליך המשפטי. ואילו היינו מקבלים את ההצעה הראשונה של ראש העיר לפני כשלוש שנים כל זה היה נחסך.

"הישיבה יקרה לליבנו מאוד ותלמידיה מעל הכל. והיות וכל רצוננו שהישיבה תמשיך ותשגשג והמצב הנוכחי מזיק כידוע, לכן הננו בזאת להביע את צערנו העמוק על כל ההליך וכל המסע התקשורתי הנעשה סביב הישיבה. לאור זאת הננו מפסיקים את כל עיסוקנו בישיבה אחרי עשרות שנים של מסירות. הישיבה תמשיך ותשגשג בעזרת ה גם בלעדנו אבל ליבנו אתכם"

החותמים בדמע ובצער ושואפים להרבות אהבת חינם. הרב יהודה פכטר והרב יצחק שמעון ברוורמן".





שער התלמוד פשרה חנוך זייברט ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד